{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Mercedes W124 automatgear spørgsmål ? {{forumTopicSubject}}

Det er en 230 e.

Når man sætter den fra P (ark) til D (rive) eller et andet gear, kommer den med en klonk/knirkelyd.. jeg har ladet mig fortælle det blot er en lille del, noget gummi manchet eller andet der skal skiftes. Der er ingen mislyde når man kører og den skifter gear.

Nogen der ved præcis hvad den del der skal skiftes hedder, eller om det kan være noget andet end hvad jeg har ladet mig fortælle?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes W124 automatgear spørgsmål ?
  • #1   27. jul 2011 Det kan være mange ting, men det er med al sandsynlighed en "Hardy skive" folk mener.

Siger du det til Mercedes, vil de forstå hvad du skal have.

• #2   27. jul 2011 ja og hardy skive er billigst ved mercedes selv.. alle uorginale skal vist ha en 900 kr for dem.. hvor mercedes kun skal ha 400 ca...

• #3   27. jul 2011 Jeps hardy skive koster ikke mange basøre

• #4   27. jul 2011 Ok, så med beskrivelsen af hvad den gør er I ret sikre på det er sådan en hardy skive?

• #5   28. jul 2011 Tror ikke det er hardyskiven(erne). Skiven sidder i hver ende af kardanen, og du vil kunne høre de er slidte hvis den giver et lille ryk når du tager foden fra bremsen og giver lidt gas. Som om der er slør i drivlinjen.

Hvis den siger en klonk lyd når du har foden på bremsen, og skifter fra P til D, så vil jeg nærmere sige at det er i nærheden af gearkassen, men så ved jeg desværre ikke hvad fejlen kan være. Dog burde det ikke være slemt at fikse.

• Mette o
    Mette o Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 29
    #6   28. jul 2011 interessant, jeg har samme problem med min w202 c220.... havde menlig også tænkt på hardy skiven....

• #7   16. sep 2011 Samme problem med min V230 aut.

Mega klonk når jeg sætter den i "D" og "R". Men kun i Vinter program eller sommer program. Standard er der ikke noget.
    Lyd kan fjernes ved at fjerne multi stik på gear kasse, men kommer igen når jeg vælger vinter eler sommer... smiley

Jeg lytter med.....

Jeg er ved at få lidt feedback fra en MB ekspert i USA.
    Han er inde på det er noget "internal pressure leak" ellers er det "clutch pack" inde i Gearkassen der skal skiftes..

Afventer mere feedback fra ham...

Kommentér på:
Mercedes W124 automatgear spørgsmål ?

Annonce