{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Kølersystem på en 206er {{forumTopicSubject}}

Jeg kører sgu snart den bil i havnen. Nu har vognen været til mekaniker og jeg har lært at toppakningen i hvert fald IKKE er gået, men mit kølevand forsvinder altså alligevel - men dukker op igen lige pludselig!

Ja, det lyder pisse mærkeligt og det giver mig og mekanikere grå hår.

Problemet er at vandet forsvinder (bliver kontrolleret med kold motor hver gang). På en uge kan den godt suge expansionsbeholderen tom. Hvis jeg så vælger og fylde efter går der måske 2-3 dage og så kommer alt den vand der på mystisk vis er forsvundet satme igen. Den ene morgen ville bilen intet, men det sgu klart når der var så meget vand i at jeg dårligt nok kunne få skruet proppen af.

Hvor fanden kan det vand gemme sig henne?!?!

Og hvis det er en utæthed hvor den måske suger vand ind, så er det ikke noget synligt sted på slanger eller køler.
Hvad med inde i kabinen? Er der et sted det kan gemme sig derinde?

Peugeot er ikke til nogen hjælp, de sagde toppakning, men bilen hverken ryger, starter dårligt, eller hvad sådan noget normalt viser sig til. Alle tests på systemet har ikke vist tegn på defekt toppakning, og vandet kommer jo ligesom igen (!!!!!!)
Der er ingen olie i vandet og ingen vand i olien.

Nogen der vil købe en 206'er med magiske evner inden for sindssyge problemer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølersystem på en 206er
  • #1   13. aug 2011 Har du udluftet den rigtigt? Både ved termostat og varmeapperat? Hvad med vandpumpen, er den ok og er det gennemgang i systemet?

  • #2   13. aug 2011 Den er udluftet af både mig og min egen mekaniker og den gør det stadig. Umiddelbart ingen utætheder, men utætheden kan vel forekomme kun når bilen er kørende?
    Og der er gennemgang, for den holder fint temperaturen og thermostaten åbner ved de 87 grader.


  • #3   13. aug 2011 den kan jo ikke være utæt og så stadig fylde beholderen. Det skulle også være meget mærkelig at den kun skulle være utæt under kørsel. Lyder ikke som om det kan lade sig gøre i min verden. Har du taget en kompression test mens motor er varm?

  • #4   13. aug 2011 og hvad med vandpumpen?

  • #5   13. aug 2011 Det er blevet lavet, men der må være et sted hvor det stopper til siden den kan gemme på det, men den eneste mulighed må jo næsten være pumpen der gør det?

    Hvis vejret er til det vil jeg prøve og dræne for kølervæske, for den er ikke blevet tømt efter sidste gang og hvis der nu kommer lort med ud må det jo betyde den er stoppet et eller andet sted.

    Pumpen virker, den er testet.


  • #6   13. aug 2011 Men hvis den er stoppet til et sted, burde driftstemperatur så ikke skifte meget? For den er ret stabil, den er dog rigtig hurtig om at blive varm, men det kan vel også tyde på det ikke for godt rundt?

  • #7   14. aug 2011 Kunne i mine øre godt lyde lidt som en toppakning. Har skiftet en lille håndfuld der har haft samme problem som din. Både på 1,4 motoren og på 1,6 motoren.
    Nogen gange når vi har haft problemer med at udlufte de motorer har vi haft en gammel kølerslange, som passer ned i expansionsbeholderen som vi fylder vand i så den står med vand i den køler slange så den lige som om "presser" vandet ned i beholderen. Skal være vand i slangen hele tiden. Så udlufter du den på alle udluftningsskruer. mener der er en på slangen der går ind i kabinen, en på termostathuset. Og nogle er der også en i i toppen venstre side på køleren. Det skal du gøre imens bilen står i tomgang og er varm. Og lad den stå og køre så længe at blæseren har kørt en del gange


  • #8   14. aug 2011 Thomas J, hverken peugeot eller min mekaniker mener det er toppakningen, for motoren kører perfekt og som den skal. Vandet forsvinder simpelthen bare ud i ingenting.

    Men jeg vil prøve din måde og udlufte på, og se om det kan gøre en forskel. Og så vil jeg skylle hele systemet igennem inden.


  • #9   16. aug 2011 Nu har jeg heller ikke set selv hvordan din motor opfører sig. Men har haf 2 motorer der har gjort ret på samme måde som du beskriver. var bare 1,4 motoren. Den har også størrer tendens til at tage toppakningen en som 1,6 motoren.

    Hvis du skal skylle motoren igennem så brug evt en at de rense midler man kan få til det


Kommentér på:
Kølersystem på en 206er

Annonce