Kølersystem på en 206er {{forumTopicSubject}}
Jeg kører sgu snart den bil i havnen. Nu har vognen været til mekaniker og jeg har lært at toppakningen i hvert fald IKKE er gået, men mit kølevand forsvinder altså alligevel - men dukker op igen lige pludselig!
Ja, det lyder pisse mærkeligt og det giver mig og mekanikere grå hår.
Problemet er at vandet forsvinder (bliver kontrolleret med kold motor hver gang). På en uge kan den godt suge expansionsbeholderen tom. Hvis jeg så vælger og fylde efter går der måske 2-3 dage og så kommer alt den vand der på mystisk vis er forsvundet satme igen. Den ene morgen ville bilen intet, men det sgu klart når der var så meget vand i at jeg dårligt nok kunne få skruet proppen af.
Hvor fanden kan det vand gemme sig henne?!?!
Og hvis det er en utæthed hvor den måske suger vand ind, så er det ikke noget synligt sted på slanger eller køler.
Hvad med inde i kabinen? Er der et sted det kan gemme sig derinde?
Peugeot er ikke til nogen hjælp, de sagde toppakning, men bilen hverken ryger, starter dårligt, eller hvad sådan noget normalt viser sig til. Alle tests på systemet har ikke vist tegn på defekt toppakning, og vandet kommer jo ligesom igen (!!!!!!)
Der er ingen olie i vandet og ingen vand i olien.
Nogen der vil købe en 206'er med magiske evner inden for sindssyge problemer?
mar 2005
Følger: 71 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 968
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Og der er gennemgang, for den holder fint temperaturen og thermostaten åbner ved de 87 grader.
mar 2005
Følger: 71 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 968
mar 2005
Følger: 71 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 968
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Hvis vejret er til det vil jeg prøve og dræne for kølervæske, for den er ikke blevet tømt efter sidste gang og hvis der nu kommer lort med ud må det jo betyde den er stoppet et eller andet sted.
Pumpen virker, den er testet.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
okt 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 250
Nogen gange når vi har haft problemer med at udlufte de motorer har vi haft en gammel kølerslange, som passer ned i expansionsbeholderen som vi fylder vand i så den står med vand i den køler slange så den lige som om "presser" vandet ned i beholderen. Skal være vand i slangen hele tiden. Så udlufter du den på alle udluftningsskruer. mener der er en på slangen der går ind i kabinen, en på termostathuset. Og nogle er der også en i i toppen venstre side på køleren. Det skal du gøre imens bilen står i tomgang og er varm. Og lad den stå og køre så længe at blæseren har kørt en del gange
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Men jeg vil prøve din måde og udlufte på, og se om det kan gøre en forskel. Og så vil jeg skylle hele systemet igennem inden.
okt 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 250
Hvis du skal skylle motoren igennem så brug evt en at de rense midler man kan få til det
Kølersystem på en 206er