{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Kristian M
Kristian M
Tilmeldt:
17. sep 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 107

hjælp med pakning kom folkens {{forumTopicSubject}}

jeg havede et forum tidligere angånde pakninger. men der var lidt forvirrin, der var 3 personer der svarede, og alle 3 forskelligt :S

men ska ha skiftet manifolden, og pakninger self, men ska der noget mellem pakning og manifold /motor?

fik 3 svar:
1. flydende pakning
2. gungum
3. gunfire

så kom on folkens :S nogle der præcis kan fortælle hva jeg ska :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp med pakning kom folkens
  • #1   21. aug 2011 ej, der skal ikke noget imellem, man skal bare spænde det rigtigt smiley

  • #2   21. aug 2011 1.flydende pakning på begge sider af pakningen

  • #3   21. aug 2011 Nu ved jeg ikke hvilken motor der er tale om - men kan der ikke skaffes et sæt pakninger dertil ?

    Ellers gungum/firegum. Det er bare almindelig udstødnings "pasta".


  • #4   21. aug 2011 Jt

    Er du gal - flydende pakning på udstødning ?!?!


  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 107
    #5   21. aug 2011 morten M
    det er fiat brava 1,6 fra 99

    om pakningerne kan skaffes ved ejg ikke endnu, men de mente der skulle smøres noget på pakningen når den sættes på og spænder sammen ?

    og firegum har jeg læst hos en del sælgere ikke må bruges før katalysatoren da vis der ryger noget ned i den kan den gå i stykker S:


  • #6   21. aug 2011 ja,man kører lige flydende udstødningspakning på begge sider af selve pakningen med en finger inden den sættes på og manifold spændes på

  • #7   21. aug 2011 Der skal ikke være noget mellem pakningen
    manifold og topstykket skal bare være helt ren der må ikke være nogen ujævnheder. og så skal det bare spændes sammen..
    udstødningspasta bliver bare brændt af..


  • #8   21. aug 2011 Hvis ellers pakninger er ny og pakfladerne er "rene" ser jeg absolut ingen grund til at bruge nogen former for flydende pakninger

  • #9   21. aug 2011 Jt !

    Har da aldrig en dyt at gøre med flydende pakning - stop det vås!

    Det er udstødningspasta. Tror da pokker den arme stakkel Kristian M bliver i tvivl når ud vrøvler sådan!

    # Kristian M
    Du kan sagtens få pakninger til sådan en ^^
    Skal det være rigtig godt så et tyndt lag firegum på pakningerne og så er du bare super godt kørende. Hvis du bruger det i korrekte mængder sker der ikke noget ved din kat ^^


  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 107
    #10   21. aug 2011 morten M
    fino fino smiley
    hvilke mængde ?

    og jewr som mener jeg ikke behøver noget gør det nogle forskel om jeg bruger det ? for har det liggende så er ikke ekstra udgift og tager jo ikke længde at smøre lidt på ^^


  • #11   21. aug 2011 Har lige skiftet manifold på Arosa'en. Jeg købte naturligvis et sæt nye pakninger, og rensede anlægsfladerne på både topstykke og manifold grundigt.
    Før samling smurte jeg et tyndt lag firegum på begge sider af pakningerne, og så blev der ellers spændt til, med det foreskrevne moment. Firegum'en var for at være helt sikker på, at det blev 100% tæt.
    Og du behøver ikke være ræd for, at firegum'en "brænder" af, for det kan tåle 1200 grader, så vidt jeg husker.
    Resultatet blev forøvrigt til topkarakter.


  • Kristian M
    Kristian M Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 107
    #12   21. aug 2011 Allan K
    okay smiley



Kommentér på:
hjælp med pakning kom folkens

Annonce