{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.835 visninger | Oprettet:

Mazda 626, Taber kølervæske, overopheder {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en MazdMazda 626 1.8 GE 95

Den taber kølervæske og overopheder. Kølervæsken løber ud fra noget som går ind i motoren, lige under luftfilteret på højre side (der går en slange fra køleren hen til den ting)

Ligemeget hvor meget vand/væske jeg fylder på, bliver det ALTID brunt snasket når det vælter ud. Har fyldt mindst 20 liter på en tur på 60 km i radiatoren alene flere gange.

Der kølervæske i expansionbeholderen men det blåt og virker ikke til den suger derfra - derfor fylder jeg kølervæske direkte i radiatoren. Kølervæske i exp. har fin væskestand.

Nogen der har en ide om hvad jeg skal have lavet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 626, Taber kølervæske, overopheder
  • #1   25. aug 2011 Defekt torppakning/topstykke

• #2   25. aug 2011 Okay, det de typiske symptomer på det? Kan det betale sig at lave sort eller er det billigere at skifte hele motoren.

Altså tager det lang tid at skifte motor? smiley

• #3   25. aug 2011 ja det er symptomerne, mange gange er det billigere at skifte til en anden motor, kommer også helt an på hvad din motor har kørt og hvad stand den er i.

• #4   25. aug 2011 Den har kørt 260 så det pænt meget. Det brune væske, er det olie som blander sig i vandet? Synes det virkede lidt fedtet

• #5   25. aug 2011 Den er sgu meget simpel og skifte toppakning på hvis det er... Tager en aften ca. 2 dage hvis det skal rettes af osv... =)

• #6   25. aug 2011 Har en mekaniker men har ikke hans nummer liggende. Kan jeg smide den her over i? For så køber jeg den.

Hvad er bedst og nemmest¨?

Og hvad nu hvis det ikke er toppakningen? Er det 100 på det er toppakningen, eller kan det være en anden pakning. Det virker ikke til vandet cirkulere overhovedet

• #7   25. aug 2011 Linket var nok en god ide

http://www.dba.dk/mazda-626-ge-18i-motor/id-76939732/

• #8   25. aug 2011 Sving forbi en mekaniker og få ham/hende =) til og sætte tryk på systemet så kan personen fortælle dig om det er det ene eller andet.. .Men så vidt jeg husker sidder thermostaten derovre af hvor den omtalte slange går hen. Hvor varm har motoren været??

• #9   26. aug 2011 Kim H. fik ikke lige svaret igår.

Jamen motoren har været helt oppe i kogefeltet. Så hvergang har jeg stoppet og fyldt nyt væske på.

Men vandet er altid brunt, også selvom jeg fylder nyt på. Har skyllet køleren igennem med vandslange, og det har vel intet at gøre med thermostaten?

Har også mistænkt thermostaten, men det har vel intet med farven på kølervæsken at gøre? Og nu drypper den konstant derfra (under luftfilteret)

• #10   26. aug 2011 Prøv i første omgang og få lavet det vandspild. Thermostathuset sidder der og så prøv og lufte den ud derefter..

• #11   26. aug 2011 Ja okay. Så jeg skal bare smide en ny pakning på huset og thermostat?

Ville det kunne betale sig? For gider ikke smide penge efter det, hvis det toppakningen.

Fatter bare ikke det brune væske. Har smidt så meget vand på, og det kommer ud lysebrunt hver gang. Er det ikke et sikkert tegn på noget? Eller kan en motor godt være så beskidt i de vand kanaler. Farven er sådan lysebrun. En smule fedtet at røre ved.

Desuden var vandet ikke voldsomt varmt fordi jeg fik smidt det hele i hovedet og over hele bilen igår. Så det ikke kogende selvom bilen siger det

• #12   26. aug 2011 Okay, sidder med en pdf manual - og kan se at de kalder det under luftfilteret for Water Outlet, og at thermostaten sidder nederst, altså i bunden af motoren hvor den nederste kølerslange går på..

Hmm, okay er modellerne anderledes i DK, eller fiser vandet slet ikke ud ved thermostaten=?

• #13   26. aug 2011 okay jeg har en video og et billed jeg ligger ind - 2 sek

• #15   26. aug 2011 http://zyme.dk/mazda3.png

Så det korrekt at det ikke pisser ud fra thermostathuset, men derimod fra vandstudsen

• #16   26. aug 2011 Som man nok kan se, så er det rigtig brunt. Og det er stadig meget brunt efter jeg har skiftet væske i radiatoren, nok omkring 20 liter brunt væske den har spyttet ud.

Væsken i expansion er fin blå, og fejler intet.

Er lidt desperat for råd for får nok leveret en motor i morgen - Synes det ser ekstremt ud, derfor ved jeg ikke om jeg skal bruge penge på en thermostat (og miste penge på det) eller købe den her motor, også prøve med den thermostat, og hvis det ikke virker så sige, ok så smækker den her motor over i smiley

• #17   26. aug 2011 Jeg havde sku smidt en ny maskine i... Det ser bestemt ikke rigtigt ud, og jeg kan ikke lide ideen om at den har varm så mange gange...

• #18   26. aug 2011 Ja synes også det ser vildt ud..

Og forstår ikke hvor det kommer fra. Har spulet køleren med en vandslange, og fyldt rent kølervæske på. Derefter ca. 20 liter vand over flere gange. Og det fortsat brunt?

Det ser desuden heller ikke ud til den bruger væsken fra kølervæskebeholderen....

• #19   26. aug 2011 Er det egentlig olie der farver det sådan? Eller er motoren fyldt med ryst.. Den har 260 på klokken

Kommentér på:
Mazda 626, Taber kølervæske, overopheder

Annonce