{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.659 visninger | Oprettet:

Generator - Peugeot 306 !HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Kort historie:
Efter skiftet kobling vil bilen ikke lade ordentligt. Ladelampen lyste svagt (ikke kraftigt som hvis der ikke var ladning overhovedet) og motoren døde til sidst. Er det generator? Batteri? Andet? Stel er umiddelbart i orden på den.

Lang historie:
Jeg bor i Aalborg. Fik skiftet kobling i Holstebro (hjalp selv til med udskiftningen). Bilen virkede upåklageligt bagefter, og den kørte godt. Dagen efter skulle jeg til Viborg (50 km). Efter små 10 km lyste ladelampen MEGET svagt og lyset i instrumentbrættet var en smule svagere. Jeg tænkte, at det muligvis var efter vi havde haft gearkassen af, da stelforbindelsen sidder på gearkassen, og måske den ikke var sat ordentligt på. Bilen kørte dog uden problemer hele vejen til Viborg.
I morges startede bilen også som den skulle. Da der nu var lyst, var det ikke let at se om ladelampen havde samme svage glød over sig. Efter en tur på små 10 km blev den parkeret igen. Her til middag kunne man så se, at ladelampen lyste svagt igen. Efter få kilometer begyndte viskerne at køre meget langsomt, radioen slukkede, benzinmåleren slukkede, speedometeret havde sin egen fest og slukkede derefter også. Blinklys blinkede meget svagt og langsomt og hele bilens eludstyr var nærmest ubrugeligt. Ladelampen lyste stadig kun svagt (Den skal vel lyse kraftigt, hvis generatoren ikke lader, ikke?)
Jeg skyndte mig så at køre tilbage og kort efter døde motoren så. Der er ikke mere strøm.
Jeg har læst mange sider på nettet hvor der står om løse stelforbindelser og andre ting. Jeg har tjekket stelforbindelserne og de er alle fine.
Jeg synes det virker som om en dårlig forbindelse mellem generator og batteri, men hvad kan det ellers være? Og især efter vi lige har haft skiftet kobling i den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator - Peugeot 306 !HJÆLP!
  • #1   29. aug 2011 Har du ik et multimeter så du kan måle om den lader, og hvor meget strøm der er på dit batteri? smiley

  • #2   29. aug 2011 Jeg er som sagt i Viborg og bor i Aalborg. Jeg er her til onsdag aften, så jeg har ikke engang en skruetrækker smiley
    Det var mere hvis der var noget indlysende galt - især efter koblingsskiftet. Batteriet er helt sikkert tomt for strøm lige nu ihvertfald. smiley


  • #3   29. aug 2011 Som du beskriver så lader den ikke, for hvis den gjorde så er det ligegldigt om batteri er dødt, for så længe bilen er i gang, så skulle den gerne kunne klare det selv...

    Måske har du bare været uheldig at generatoren et stået af, og det ikke har noget med koblingsskift at gøre...

    Du kan have haft en meget dårlig generator og at batteriet har kunne holde trøm til det nødvendige, og i evt. har haft loftlys /døre åbne og det har måske tæret på dit batteri og nu kan generatoren ikke følge med længere og derfor trækker du for meget på generatoren og når den samtidig er evt. slidt, så kommer du ikke lange...
    ¨
    Selv ikke en spritny geneartor kan lade et batteri ordentligt op, hvi det har været helt fladt....


  • #4   29. aug 2011 Men ellers køb dig et nyt batteri i harald skrald, og monter det, så burde du kunne nå hjem i havn....

  • #5   29. aug 2011 Og husk man ikke kan måle "strøm" på batteriet uden at indkoble multimeteret i serie med det. Sætter man multimeteret til mA eller A og måler direkte på batteriet går sikringen i det, eller det brænder af.

    Du kan derimod godt måle spændingen direkte på polerne.


  • #6   30. aug 2011 Tak for svarene! Det var kablet fra generatoren til batteriet, der var knækket ved kabelskoen ved generatoren. Tog bussen til Harald Nyborg, købte et topnøglesæt og nogle nye kabelsko. Skiftede det hele, skubbede bilen i gang og fik pengene tilbage for både topnøglesæt og kabelsko i dag. Nu virker skidtet!

Kommentér på:
Generator - Peugeot 306 !HJÆLP!

Annonce