Hakken og sprutten..? {{forumTopicSubject}}
Mine forældrs Vw Vento 1,9 Turbo-Diesel er begyndt at gå pænt træls når den bliver startet om morgene og bare efter den har stået i 3 timer...! når man starter den hakker den og går kun med 500-700o/m og det er helt blåt bag ud, og den har en meget højt tikkende lyd.. som den aldrig har haft før..! Det underlig ved det er at der lige er kommet ny toppakning i, da den spilte olie som løb ud på bagsiden af motoren..! da den blev skiftet stoppede olie spilet, men det er nu begyndt at gå underligt når den startes..! bilen er fra 1995 har kørt 501000km og motoreren kun 140000km som er fra 1993..! Den model med kold-start.. men det er der ikke montret i den.. Men nu hvor det er blevt varmere i vejret skulle den jo starte bedre om morgene..! Og underligt det er efter der er blevt skiftet tompakning i den..! hvad kan det være..? Den er blevet kigget efter om den står præsis på tandremmen med knast og pumpe.. og det står 100% rigtigt...! hjælppppppp....!
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
DVS. den sender noget af olietrykket ind over stemplerne istedet for op til de hydrauliske ventilløftere....
Det kunne være en forklaring.
Det kan også meget vel være en ukorrekt monteret toppakning
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det er vel ikke den forkerte toppakning i har sat i?
Der er 3 forskellige tykkelser.
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
jan 2003
Følger: 10 Følgere: 27 Biler: 13 Emner: 10 Svar: 344
Da min Passat lavede det nummer, viste det sig at det var det nederste takthjul. Den not der skal sidde og holde takten med krumtappen var simpelt hen knækket... og det resulterede i at motoren hakkede og spruttede, startede dårligt, osede, tikkede osv.
Hvis det er dét, kan jeg kun fraråde at køre mere i den før det er fikset... den knalder ventiler mm. i stykker hvis den kører længe nok...
På min var det sket ved, at en eller anden klamphugger (skodmekaniker), under pumpejustering, havde drejet motoren på det nederste takthjul... og dermed var det på en eller anden måde løsnet...
God bedring med den ;o)
jan 2003
Følger: 10 Følgere: 27 Biler: 13 Emner: 10 Svar: 344
Skide god bil ellers... på trods af mange KM... man kunne slet ikke mærke at den havde kørt så langt. ingen mislyde eller noget!
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
mar 2003
Følger: 1 Svar: 8
Vi har nogle produkter hos Liqui-Moly som kan hjælpe på disse problemer. Klik ind på www.liqui-moly.dk for at læse mere
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 205
Hakken og sprutten..?