{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Hakken og sprutten..? {{forumTopicSubject}}

Mine forældrs Vw Vento 1,9 Turbo-Diesel er begyndt at gå pænt træls når den bliver startet om morgene og bare efter den har stået i 3 timer...! når man starter den hakker den og går kun med 500-700o/m og det er helt blåt bag ud, og den har en meget højt tikkende lyd.. som den aldrig har haft før..! Det underlig ved det er at der lige er kommet ny toppakning i, da den spilte olie som løb ud på bagsiden af motoren..! da den blev skiftet stoppede olie spilet, men det er nu begyndt at gå underligt når den startes..! bilen er fra 1995 har kørt 501000km og motoreren kun 140000km som er fra 1993..! Den model med kold-start.. men det er der ikke montret i den.. Men nu hvor det er blevt varmere i vejret skulle den jo starte bedre om morgene..! Og underligt det er efter der er blevt skiftet tompakning i den..! hvad kan det være..? Den er blevet kigget efter om den står præsis på tandremmen med knast og pumpe.. og det står 100% rigtigt...! hjælppppppp....!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakken og sprutten..?
  • #1   22. apr 2003 Det lyder meget som et flækket topstykke!!!

    DVS. den sender noget af olietrykket ind over stemplerne istedet for op til de hydrauliske ventilløftere....

    Det kunne være en forklaring.

    Det kan også meget vel være en ukorrekt monteret toppakning smiley


  • #2   22. apr 2003 Det har vi tænkt på.. men det er for det meste kun 1,6 Turbo-Diesel der gør det..! Dette her Topstykke så sku fint nok ud..! Den fejlede ikke noget.. og gløderørene fejlede heller ikke noget..! Jeg ved ikke om den er monteret ukorrekt det vil jeg ikke mene den er..! var self med til af montere den.. og vi skruede skuerne der holder topstykket 90grader da den var blevet kørt varm.. for det skal man gøre.. ellers ryger den hurtig igen..! Men jeg kan heller ikke forstå med den tikkende lyd..!? men det er sku også den dårligst bil vi ngen sinde har haft.. men har jo også et højt kilometer tal...!

  • #3   22. apr 2003 Tja med de kilometer ville jeg nok heller ikke bryde mig om den smiley

    Det er vel ikke den forkerte toppakning i har sat i?

    Der er 3 forskellige tykkelser.


  • #4   22. apr 2003 Motor'eren stod af ved 464000km.. så der kom en Turbo-Diesel i igen.. havde tænkt på TDI.. men kostede 31000kr.. men alt det der er blevt lavet i den er det næsten oppe i 24000kr.. så vi har fortrudt..! Den motor vi kom I havde stået i 2-3måneder.. den kom fra Holland.. så pakningen har nok taget lidt skade...! Vi havde nemlig 2 forskellige pakninger..! Men tykkelsen var den samme.. men ikke formen.. men vi havde den der passede.. tror jeg da..? :o/ Den der lignede den gamle..! men der har virkelig været meget vrøvl med den bil.. vi købte den da den havde kørt 420000km.. i 1999 til bare 71000kr og vi fik ny gearkasse og ny for-rude + ny forlygte med.. uden at betale ekstra..! Og den har været omlakeret en gang.. men den ruster meget hurtigt..! :o/ du kan købe den for 65000kr.. og det er en ikke ryger-bil..! ;o) Men min far vil ikke sælge den.. men han ville ellers gerne have en Volvo..!

  • #5   22. apr 2003 YO
    Da min Passat lavede det nummer, viste det sig at det var det nederste takthjul. Den not der skal sidde og holde takten med krumtappen var simpelt hen knækket... og det resulterede i at motoren hakkede og spruttede, startede dårligt, osede, tikkede osv.
    Hvis det er dét, kan jeg kun fraråde at køre mere i den før det er fikset... den knalder ventiler mm. i stykker hvis den kører længe nok...

    På min var det sket ved, at en eller anden klamphugger (skodmekaniker), under pumpejustering, havde drejet motoren på det nederste takthjul... og dermed var det på en eller anden måde løsnet...

    God bedring med den ;o)


  • #6   22. apr 2003 min var for øvrigt oprindeligt en 1,6TD, som smed toppakningen ved 458.000km... den blev udskiftet til en 1,9TD med 83.000 på bagen!
    Skide god bil ellers... på trods af mange KM... man kunne slet ikke mærke at den havde kørt så langt. ingen mislyde eller noget!


  • #7   23. apr 2003 Det skete der med den gamle motor..! Den smed tandhjulet hvor tandremmen køre på som sidder på enden af krumtappen..! Fordi den not der sidder der nede er for svag...! Også siger det ellers skralla-bang...! På ferie i tyskland.. KLART NOK.. Vi underede os om morgene når vi startede den.. gik der et 1sekund mere inden den slog i gang..! Så det har vi konstateret det ikke er det på denne motor...! For så var den sku stået af nu...! Det er en sygdom 1,9TD har.. den er rettet i 1,9TDI.. det værste er at man ikke må skifte den når der skiftes tandrem... For det er for risikalbelt... kun når den er blevt løs... Underligt noget.. så man skal være opmærksom på det.. men det er svært når den går så skidt om morgene...!

  • #8   24. apr 2003 Flere idér til hvad det kan være??? For jeg fatter det sku ikke...!? HJÆLPPPPPPP.......!!!!?????

  • jens chr.  n
    jens chr. n Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Svar: 8
    #9   26. apr 2003 Hvordan med olieforbrug ? blå røg betyder jo forbrænding af olie. Hvad med kompresionen ?

    Vi har nogle produkter hos Liqui-Moly som kan hjælpe på disse problemer. Klik ind på www.liqui-moly.dk for at læse mere


  • #10   26. apr 2003 Før der blev skiftet toppakning brugte den olie.. men den var jo utæt.. så vores fliser er ikke særlig pæne.. men nu bruger den jo ikke noget... Men det er jo en Diesel.. så det kan jo godt være blåt når den er kold.. det ved jeg hvert fald fra vores lastbil.. det ser forfærdenlig ud..! Men den ryger jo kun blå i starten.. hvis der skulle løbe olie ind i motor'eren skulle den vel ryge blå hele tiden...!Men bilen skal nok ud til Kaj´s Autoimport engang i næste uge, for der skal ny bagklap på... også får jeg ham nok også lige til at kigge til det motorværk...! Jeg vil mene der er kompresion nok på den...! For der er skod nok i den....!!!!!! Men er der nogen der har nogle andre foreslag? Det ska lige siges toppakningen blev skiftet før den skulle til syn.. så vi skruede den lidt ned i pumpen..(Den var ikke skruet op) men vi satte den lidt ned.. og der var ikke noget med forureningen til syn.. men så var det den begyndte med det når den var kold... så vi skruede den tilbage.. men det hjalp ikke.. :o(

  • #11   27. apr 2003 Nu tror jeg sørme jeg har løst problemet...! Det var et gløde-rør men de virkede alle sammen da vi skiftede toppakning... tjekkede vi jo... men der kan hurtigt ryge sådan en.. og den blå røg er jo nok fordi den jo ikke har tændt på en enkelt cylinder.. så er det jo ikke blevet brændt af...! Men nu får vi se om den stopper med at sprutte og hakke så meget....! Men ellers tak for hjælpen...!!!!

Kommentér på:
Hakken og sprutten..?

Annonce