{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Elektronik brændt af :( {{forumTopicSubject}}

JEG ER SÅ DUM! Jeg troede jeg var så skidesmart da jeg skiftede batteri i min Opel Astra 2007. Gammelt batteri ud, nyt batteri i og BANG! Polerne vendte forkert og al el er dødt i bilen. En virkelig tanketorsk fra en amatør... Jeg plejer nu nok at tænke mig om, men lige denne gang gik det lidt for stærkt og jeg fik ikke tjekket om polerne sad ens på det nye og det gamle batteri..

Mit spørgsmål er så, om ikke der sidder en (eller flere) hoved-sikring i sådan en bil, som man kan skifte? Jeg har lidt svært ved at se hvordan man ser om sådan en sikring er gået eller ej og lidt svært at se hvilken der måtte være en hovedsikring.

Jeg håber håber håber sådan at der er nogen kan og vil hjælp mig med et par tips.

På forhånd tak og god aften smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektronik brændt af :(
  • #1   12. sep 2011 Er bange for de sikringer der sidder ikke er hurtige nok til at redde din elektronik.. men du kan tage dem op (en ad gangen så du ikke bytter dem) og se at tråden i alle sikringer er hele.. Hvis tråden ikke er gennemgående så er den brændt af og skal skiftes..

Krydser fingre for dig.

• #2   12. sep 2011 I værste tilfælde er din boks brændt af.

• #3   12. sep 2011 puha da,kig alle sikringer,ellers er det en ny boks

• #4   12. sep 2011 Puhaae.. Jeg reparerede engang en bil, hvor en falckmand havde byttet om på + og - da han skulle give starthjælp. Det krævede et komplet ledningsnet til motor og kabine, samt ny styreboks til motor, airbag og komfortsystemet. Det var en dyr omgang.

Tror jeg ville skubbe bilen ned til Opel, og lade dem tage et kig på den.

• #5   12. sep 2011 Nu sidder der ikke kun een styreboks i sådan en. Der sidder rigtig mange, og er du rigtig uheldig, kan samtlige være brændt af ved det.

Og det koster rigtig mange $$$!

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2008

#6   12. sep 2011 Shit...!
    Sådan en styrboks - hvor sidder den? Er det een man selv kan skifte umiddelbart eller er det en uddannet auto-elektriker der skal se på den slags?
    Når nu I skriver rigtig mange $$$. Hvad betyder det? Er det 10, 20. 30, 50k? Mere?!?

• #7   12. sep 2011 Kommer helt an på om den er kodet til låsene eller ej, kan være en større omgang og nemt rende op i over både 10 og 20K. ned på værkstedet med den og få en tester på.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2008

#8   12. sep 2011 er det ikke noget risikabelt at køre afsted uden elektronik? ABS, servo, bremseforstærker, alt er jo sat ud af spil...?

• #9   12. sep 2011 den kan vel ikke engang starte,så jo

• #10   12. sep 2011 Bremseforstærker er så vidt jeg ved ikk elektronisk.. men jo da du ikke kan starte motoren så er den også sat ud af spil smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2008

#11   12. sep 2011 motor kan godt starte. Jeg har ikke haft lyst til at prøve at køre i den, så at ABS, servo, bremseforstærker er sat ud af spil, er antagelser...

• #12   13. sep 2011 Tjek dine sikringer

Hvor er du fra i landet? Evt gå ind på opelpower.dk og opret en profil. Der er mange som har tester derinde som kan komme til dig og teste din bil for næsten ingen ting...

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    jun 2008

#13   13. sep 2011 Tak til alle for hjælpen. Jeg har oprettet min på opelpower og skrevet til dér. Så må jeg jo se hvad der sker...

smiley

Kommentér på:
Elektronik brændt af :(

Annonce