BMW Advarselslampe {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen
Jeg har lige købt en BMW 316i. Efter en times kørsel begynder Motorlampen at lyse, i ved den orange "advarselslampe".
Det skal siges at bilen har stået stille i lang tid. Jeg har selvfølgelig haft en prøvetur i den men ikke været oppe i de høje hastigheder. På turen hjem det sidste stykker rammer jeg nok hundrede men opdager senere at lampen er begyndt at lyse.
BMWen står i -8300km til næste service... Altså der skulle have været lavet service på den for 8300km siden.
Motoren lyder og "føles" helt normalt at kører i. Synligt er der intet på bilen og motoren. Jeg kiggede nogle forskellige ting igennem inden jeg købte bilen hvor det ikke indikerede på at der var noget med motoren. Vi tjekkede om der manglede vand eller olie inden jeg kørte fra forhandleren og vi fyldte faktisk vandet helt op og olien var næsten ved maksimum. Og bilen gik igennem TÜV (bor i tyskland) for 2 dage siden uden fejl. Det eneste jeg måske kan sætte en finger på er at olien trænger til at blive skiftet (den service der mangler for 8300km siden),
Så mit spørgsmål er nu (nok hovedsageligt til nuværende og forhenværende BMW ejere) om den advarselslampe kan være en indikation om at jeg skal til service og at der altså ikke er noget i vejen med motoren eller skal jeg bare overhovedet ikke kører i den?
Jeg står nemlig og skal til DK i morgen (skulle være kørt i dag men ville ikke kører pga. lampen). Og jeg SKAL til DK så derfor er det lidt et spørgsmål baseret på at jeg gerne vil vide om jeg kan kører til DK med sådan en lampe lysende eller om det vil være rigtig rigtig dumt?
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Hvis motoren kører normalt sker der ikke noget ved at køre i den. Men jeg vil anbefale du får en tester koblet til den for at se hvad fejlen er.
BMW Advarselslampe