lang varigt motor starts problem vectra b 1,8xe {{forumTopicSubject}}
ja som overskriften siger har jeg nu i et halvt år prøvet og får liv i min vectra b'er. det hele startede med at tandremen sprang så ny mortor skulle til den blev taget fra en doner bil. men siden motoren er kommet i har jeg haft det problem at den ikke gnistede. opelscan indkøbt og den skrev fejl på startspæren så ny start spære tranponder og chip indkøbt det fjernet startspærefejlen men stadig ingen gnist. har så idag den 21 sep fuldt et skema fra tolrancedate og fejl finning og fik to mærklige fejl som kan ses på skemat her :
http://pdfcast.org/pdf/tolerancedata
http://pdfcast.org/pdf/tolrancedate-1
som man kan se på link 2 har jeg kun fået 1,58 V på et system relæg hvor jeg skulle ha haft 11 til 14 V kan det ha noget og sige ?
på link 1 er der også en mærkelig fejl der er 2 målinger på lambdasonden og den 1 af den skulle ha haft 5 V den hade 0 V og den anden skulle have haft 0 V den hade 5 V.. men tror ikke det har noget med fejlen og gøre.
har i nogle gode ide'er på hvad der kunne være galt må i meget gerne melde ind eller hvis i har noget i syns jeg skulle kigge på må i også bare sige til på forhånd tak
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
For hvis der er givet tilladelse fra.startspærrer, og din Motorstyreenhed tænder, og.den får signal fra hallgiveren, så skal den gniste. Medmindre tændingsdelen er defekt. Kunne du starte motoren i donorbilen?
Og sprøjter den benzin ind?
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
hvor sider tædings mudulet henne ?
og nej har målt om der går strøm ud til tændspolen men det går jeg ikke ud far når den ikke tænder
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
tændspolen er den helt ude til højer med lynet på og det er en dis tændspole
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Og der kan du se at der skal være en klemme 15 med 12 V med det samme nøglen drejes.
Og så skal der komme 2 stelsignaler fra styreboksen til at lade spolen op og frigive gnisten.
Det stelsignal kan du se med et scope. Eller med en diodeprøvelampe vil jeg tro. Har aldrig prøvet.
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Startspærre skal frigives.
Styreboksen skal ha sin spændingsforsyning iorden.
Hall signal til boksen.
benzintilførsel som du siger er iorden.
Hvis det er iorden, så skal den smide de stelsignaler ud til tændspolen.
Alle andre følere, har ingen indflydelse på om motoren vil starte, eller i det mindste give nogle host hvis den får alt for meget benzin.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Så kan du være heldig at den starter.
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
gik også efter i første forsøg at det var krumtap føleren der var smuttet.. har du nogle ide til det sysem rælæg der kun fik 1,58 V og skulle have 11 V kan have noget med det og gøre ?
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
spurte faktis en ven om det idag og det sage han ikke man bare kunne
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Der skal du måle 12v. Det er konstant spænding igennem et relæ kan jeg se på diagrammet.
Virker lidt forkert med den måling, da du stadig kan måle 12 v på 44 og 35.
Men det skal du hvertfald være 100 på at det er iorden, da det er spændingsforsyning til boksen.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Tror ikke den kan ligge en fejl på tændingen når motoren ikke er startet. Det bruger den jo bankesensoren til. Den kan jo ikke vide at gnisten ikke springer i den anden ende af de 2 stelledninger.
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Men det kan du hurtig kontrollere. Så længe der er 12V på 35 og 44 så længe skal der IKKE være 12V på 49.
Der er jo ingen der siger at motorstyringen slipper relæet når tændingen bliver taget fra. Der kan i teorien gå op til 20 min inden den slukker. Men det er nu sjældent set på sådan en ældre vogn. Men uanset hvad så er det sådan set ligemeget at den siger 1.58 så længe der er spænding på 44 og 35 når der er tænding på.
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 484
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Men det var så lidt. Du kan bare smide en PM hvis der er noget. Held og lykke med den, og go aften til dig også.
lang varigt motor starts problem vectra b 1,8xe