Airbag eksplosion i 206 gti Airbag eksplosion i 206 gti
Hej.
Det startede med i min nye 206 at en lampe som betød at sæde airbagsne ikke virkede begyndte at blinke og lyse med forskellige intervaller, ca 2 min efter den begyndte på det sagde det KABUUUM, og den ene sæde airbag eksploderede. Braget var faktisk så højt at både mig og min kammerat blev blev døve og fik tinnitus et par min efter. Ingen høre skade sket, heldigvis. Da den sprang væltede det også ud med en tyk hvid røg derfra hvor airbagen kom ud. Og jeg holdte ind. (heldigt jeg ikke kørte galt)
Men da vi så fik set på skaderne viste det sig sq at den havde smadret dørbeklædningen, den havde fået en kæmpe bule, og var flækket hele vejen ned igennem.
Grunden til at den sprang var at der var kommet fugt ned i elektronikken som styrede udløsning af airbags.
Men jeg ville lige høre om det var andre som havde prøvet eller hørt om noget lignende, og hvad man kan gøre. For det burde sq da ikke kunne ske!!
Men på forhånd tak.
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 156
Hvis jeg var dig ville jeg skaffe mig en advokat og sagsøge dem, både for at få bilen ordnet men også for at sådan noget overhovedet kan ske under kørslen..
Keep it on the road
Arvid
feb 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 1.291
apr 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 256
feb 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 1.291
Airbag eksplosion i 206 gti