{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.169 visninger | Oprettet:

Golf IV - Centrallås problem {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Golf 4 '99, med "ikke-fjernbetjent" centrallås. Centrallåsen opfører jeg meget mærkeligt og har følgende fejl.

1. Motoren til bagsmækken virker slet ikke! Altså - motoren virker fint, men den får ingen strøm.

2. I perioder virker centrallåsen i dørene ikke ordentligt. Når man åbner/låser fører-døren manuelt, så reagerer centrallåsen ikke. Men hvis man derimod låser i passager-siden, så låser førerdøren også, men låser op igen med det samme.

Førerdøren kan også finde på at låse når man smækker den.

Nogen forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf IV - Centrallås problem
  • #1   9. okt 2011 Løsning på problem 1

åben bagklappen oppe i høre side, sidder der et gummirør fra "bilen" til bagklappen. Den piller du af og ser at en ledning eller to er knækket. Dem lodder du forsvarligt sammen igen og isolere dem med tape eller krympeflex smiley

Det er i hvert fald mit bud

• #2   9. okt 2011 Arh ... det skal jeg lige have tjekket. Hvorfor fanden har jeg ikke tænkt på det, jeg har nemlig selv lavet en lignende reperation på an Audi 80, hvor ALLE ledningerne til bagsmækken var knækkede

• #3   9. okt 2011 Hehe det var også knækket på min gamle Golf 4 smiley Irriterende når det ikke virker!

• #4   9. okt 2011 problem 1 : Knækket ledning til bagklappen, inde bag gummi slangerne der forbinder bil og bagklap.

Problem 2 : Dørlås defekt. koster 1000-1200,- hos VW.

Det er nærmest 100%, det er i hvert fald laaangt fra første gang det har været løsningen på de problemer, hehe. desværre. men en gang lodning af en ledning til problem 1 er jo billig smiley

• #5   9. okt 2011 Ved problem 2 så er det højst sansynligt i den side du smækker døren, hvorpå den låser. ellers prøv at slå indvendigt omkring låsen.
    ellers må du få en tester på som kan fortælle hvilken lås det er.

• Allan E
    Allan E Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 3 Svar: 1
    #6   21. okt 2017 Er der nogle der ved hvordan man afmontere v dørhåndtag på Golf 4fra 99

Kommentér på:
Golf IV - Centrallås problem

Annonce