{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  elektriker
  • #1   13. nov 2011 ihc

• #2   13. nov 2011 tænker du på KNX? det er alt alt for dyrt til privat brug

• #3   13. nov 2011 IHC med Viewer, og så en smartphone ind over, men det er der skam ikke noget nyt i. Men det er næsten umuligt at lave, hvis ikke du laver det i forbindelse med renovering eller nybyg. Laver selv en del IHC til dagligt, både rent praktisk og programmeringsdelen.

• #4   13. nov 2011 ihc, kan man vist godt også få lavet så det kan styre via en skærm, men syntes ikke lige at jeg har set en skæm der er lavet kun til det formål..

vh Hobby elektrikeren ;O

• #5   13. nov 2011 IHC? Nye strøm system :D?

Haha. smiley

Faktisk er IHC overvurderet.

• #6   13. nov 2011 har også et hus som jeg er igang med at sætte i stand og kunne være ret fedt at få lavet det sådan. men hvad koster sådan noget ca

• #7   13. nov 2011 Micki hvor stort er dit hus.. Det er ret relevant.

• #8   13. nov 2011 Micki P: Vi plejer at sige ihvertfald det dobbelte af en standard installation.

Anders C: Må give dig helt ret, selv som elektriker ville jeg hverken bruge tid eller penge på at lave det. I 90% af tilfældene rører folk ikke ved det når jeg har lavet programmeringen, og de par specialfunktioner de så bruger, kunne være lavet til 1/5 med alm. kabelføring.

• #9   13. nov 2011 Anders N - Ganske enig. Der er endnu ikke noget du ikke kan lave med normale kontakter, selvom IHC lyder ophidsende, og har prisen som det rene guld smiley

• #10   13. nov 2011 har det hus på ca 150 m2. jeg syntes bare det lyder fedt så kunne være nice.

• #11   13. nov 2011 Men personligt syntes jeg da det er langt sjovere end at lave almindelig installation, så folk skal endeligt ikke fravælge det;)

Og så finder gæster aldrig det rigtige tryk i første forsøg, uanset hvor logisk man placerer dem.

• #12   13. nov 2011 Micki P: Hvad vil du bruge det til?, at kunne slukke lyset på en skærm ét sted i huset, er jo en ubrugelig feature.

• #13   13. nov 2011 har bare hørt at man kunne få sådan noget. ved ikke hva det ellers kan

• #14   13. nov 2011 Gå ind lk.dk der har de en masse information om ihc. Der er da mange sjove ting ved det, men om det opvejer den dobbelt pris - tjaaeeh...

• #15   13. nov 2011 er selv elektriker og lavede det i mit eget hus da jeg renoverede. Jeg har en del at bruge ihc delen til. fx skal jeg kunne åbne og lukke garageportene inde fra huset, slukke og tænde lyset i stalden, åbne og låse dørene i garagen, sluk alt i udehusene. Masser af lysdæmpere i huset, og styring af diverse ting. Jeg bruger det hvertfald fuldt ud, men også kun fordi jeg selv kunne lave det. Jeg havde kablet, og IHC tavlen fik jeg fra et diskotek der skulle renoveres, hvor det skulle være smidt ud.

Jeg plejer som regel også selv at sige til andre når de spørger mig, at IHC er overvurderet i et alm hus, og ikke nødvendigt.

Og ja! ligemeget hvor og hvordan man placerer afbryderne, så fatter gæster som regel aldrig hvordan man bruger dem, hehe!

• #16   13. nov 2011 - -> Jørgensen <- -: Jeg kan også sagtens se fordelene og mulighederne i det, og syntes da helt sikkert også at det kunne være sjovt at lave alle de features man aldrig ville lave hos en normal slutbruger da prisen ville blive alt for høj. Men prisen er jo bare stadig en stor faktor.
    Dog tror jeg ikke der går ret mange år inden IHC er helt trådløst, og så begynder det virkeligt at være smart. Allerede nu, er vi jo ved at være derude hvor det næsten kan svare sig.

Kommentér på:
elektriker

Annonce