{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor skift
  • #1   21. nov 2011 bilen er en e90

  • #2   21. nov 2011 den kan ikke synes med det. da du enter den fra kaburator til indsprøjtning. det betegnes som en konstruktiv ændring...

    Disse ændringer hører ind under begrebet konstruktive ændringer. Du må godt foretage konstruktive ændringer på din bil, men der er visse krav, der skal overholdes. Kort fortalt er kravene:

    •Bilen må ikke støje eller forurene mere end tilladt
    •Sikkerheden skal fortsat være forsvarlig
    •At du ved syn af bilen kan dokumentere, at bilen fortsat lever op til de to nævnte krav

    Vigtigt at vide om syn!

    Hvis du ikke oplyser om ændringerne ved syn, er ændringerne ikke godkendt, og dermed er bilen ikke lovligt synet.

    Afgift ved konstruktive ændringer

    Det er SKAT, der afgør, om der skal betales fornyet afgift i forbindelse med konstruktive ændringer. Kontakt dit skattecenter for at høre nærmere om reglerne.

    Sikkerhed

    Hvis du laver konstruktive ændringer på motoren er der også krav til bilens sikkerhed.

    Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).

    Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra producentens side, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %.


  • #3   21. nov 2011 der bliver sku da tænkt nogle tanker om den vogn hva smiley først turbo, så skarp knast i orig. motor, og nu en 4age motor...

    Motorophæng skal laves om, tanken skal muligvis skiftes til en tank til pumpe, ledningsnet skal laves/skiftes

    Og igen ja med en 1.6'er kan det ikke synes - du ville nok have bedre held med en 2e-e, eller 4e-fe motor da de passer i ophæng osv er de 75/82/88 hk ikke nok skal du nok ud i noget 2e-te, 3e-te eller 4e-fte som billigste løsning som umiddelbar heller ikke er lovlig - der skal ihvertfald noget mere benarbejde til for at få sådan noget godkendt, og ofte også en lille sum til skattefar


  • #4   21. nov 2011 Han skal da bare kaste en 4a-f i med kaburator..

  • #5   21. nov 2011 silvia massive.
    nu er den corolla laver med
    1.6 4A-F med kaburator 90hk mener jeg
    1.6 4A-FE med indsprøjtning 105hk
    1.6 4A-GE Twincam. 125hk. (hedder den motor 4A-GZE så har den kompressor og har 148-168hk afhængi af kompressor)


  • #6   21. nov 2011 det er rigtigt - men motorophængene på vangen sidder anderledes mellem en 1.3 og en 1.6, og da de er svejst fra fabrikken på den model er det et større arbejde at lave

Kommentér på:
motor skift

Annonce