{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.071 visninger | Oprettet:

Benjamin M
Benjamin M
Tilmeldt:
8. okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 16

OLIETRYK- POLO-HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Polo Coupe G40 hvor min olielampe blinker og alarmen bipper når min motor bliver varm og jeg ligger imellem 2000-3000 omdr.
Jeg har gjort følgende indtil videre:

1. Heldt 10w-40 olie på

2. Skiftet begge olietryksfølerne

3. Mont. en anden oliepumpe - dog en brugt!

4. Der er monteret nye stempelringe samt plejllejer for lidt over et år siden

5. Skiftet speedometeret til et andet (også et brugt)

Kan i hjælpe mig med mit problem? 1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OLIETRYK- POLO-HJÆLP
  • #1   1. dec 2011 Sidder oliealarmen i speedometeret på sådan en Polo ?..

    Jeg havde en G2 Gti som havde et lign problem, og der var det oliealarmen der var defekt.

    Karsten


  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 16
    #2   1. dec 2011 Hvor sad alarmen henne på den? og blinkede den også? Og var det også først når din blev varm? smiley


  • #3   1. dec 2011 På Golfen sad den bag speedo, sådan et vinkelprint..

    Det viste sig at være en fejl fra fabrikken, og ja det viste sig kun når motoren var varm. Der var en lodning på printet som slet ikke var loddet fra fabrikken, og der var kun forbindelse når der var koldt, når motoren blev varm, og der blev varmt bag indstrumentbrættet så blev printet varmet op, og forbindelsen forsvandt, hvilket resulterede i at oliealarmen hylede og lampen blinkede.. Ved normal kørsel var der sjællent noget, men fik den lige noget pedal et stykke tid, så var fanden løs. Jeg nåede at få skiftet olie, og vi kørte rundt med olietryksmåler i lang tid for at tjekke om olietrykket forsvandet eller hvad der skete. fik også sprit ny oliepumpe plus jeg fik en masse grå hår, før en sagde at det sikkert var alarmen, det havde han hørt om før, hehe

    Karsten


  • #4   1. dec 2011 Okay. Så du var selv henne og lodde det ? Var det vanskeligt?

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 16
    #5   1. dec 2011 Okay. Så du var selv henne og lodde det ? Var det vanskeligt?



  • #6   1. dec 2011 prøv at sætte et ur i, der måler olietrykket. Bare for at udelukke at der faktisk er en fejl i trykket......

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 16
    #7   1. dec 2011 Og hvordan vidste/ fandt du ud af at det print var alarmen? men forstår ikke helt, har det været der hele tiden så når det ikke har været fra fabrikken? for har jo egentlig skiftet alarmen hvis den altså sidder på speedometeret på min,.

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 16
    #8   1. dec 2011 Olietrykket er på 1-2 bar.

  • #9   1. dec 2011 Jeg købte et nyt print = Oliealarm.

    Ham jeg omtalte før viste at det vinkelprint var selve oliealarmen.

    Det han skriver ovenover er at du skal sætte en olietryksmåler i bilen, så kan du se om olietrykket forsvinder, eller om der er fejl på føler/alarm osv osv..

    Du skriver rigtig nok du har skiftet speedo og evt alarm, men der er flere som har skrevet om samme problem her på siden, så hvem siger du ikke skiftede den defekte til en anden defekt, dette er blot en ide..

    Karsten


  • #10   1. dec 2011 Og hvor kan sådan et print købes henne? smiley

Kommentér på:
OLIETRYK- POLO-HJÆLP

Annonce