{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

F. M
F. M
Følgere: 8 Biler: 17 Emner: 27 Svar: 180

Bilen forurener..Billig fejlfinding i Esbjerg ??? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.....

Jeg var idag i synshallen med min gamle Volvo 460.
Den gik ikke igennem, da forureningen var for høj.....Men om problemet er lambda-sonden eller noget helt andet, vides ikke.........Er der nogen der ved hvem der kan lave en fejlfinding, uden at det koster en herregård ? Jeg var hos Bosch her i Esbjerg idag, og de sagde at det sagtens kunne løbe op i 7-900,- inden de finder fejlen - og det synes jeg sgu jeg er lidt for nærrig til at bruge, da jeg i forvejen lige har brugt mere end 4000,- på at klargøre den + at der nok skal bruges 3-4000 mere inden den går igennem.

Håber at nogen ved noget, som jeg kan bruge til noget.....
Tak tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilen forurener..Billig fejlfinding i Esbjerg ???
  • #1   8. dec 2011 hvad var tallene på 4gas måleren til syn?

• #2   8. dec 2011 7-900,-??

Det bliver sku svært at finde ret meget billigere da.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #3   8. dec 2011 jeg syntes også at 7-900 er billigt for at finde fejlen, jeg lavede amerikans fejlsøgning på min astra da den forurenede for meget, og skiftede de dele folk mente der gjorde det, og det løb op i 2500-3000kr, med ny manifold, nyt forrør, ny kat, ny lambda, og det eneste der hjalp, var at skifte olien, så gik den fra 2.2 - 0.3 i forhøjet tomgang hvor den havde problemer.

men ja, hvis du har tallene fra udmålingen, så kan du indskrænke hvad der er galt.

lambda tallet skal ligge mellem 0,997-1,003
    CO i tomgang under 0,3 og i forhøjet tomgang under 0,6
    kan ikke lige huske tallet for iltmætning, men mener det er under 100 (uden at være sikker)

• #4   8. dec 2011 du kan prøve hos biger hos city auto service han har yderst rimelige priser og rigtig god til ældre biler
    Han ligger på hjørnet af spangsbjerg kirkevej og nørrebrogade

• #5   8. dec 2011 Lambda mellem 0,97 - 1,03 Co i tomgang max 0,5 og 0,3 o forhøjet og for blier der er registreret efter 1. juli 2002 er det 0,3 i tomgang og 0,2 i forhøjet

• #6   8. dec 2011 Tak for jeres input.....
    Sedlen med de forskellige tal, ligger nede i bilen, så jeg oplyser dem lige senere når jeg har hentet dem smiley

Ja Birger nede i krydset kan jeg huske fra "gamle dage" - kan da være jeg skulle prøve at runde ham....

Har iøvrigt lige skiftet hele udstødningen, minus katalysatoren.........Kan være der er en utæthed et sted i en af samlingerne...

• #7   21. dec 2011 Hej igen..
    Lige en opdatering, til jer som tog jer tid til at prøve at hjælpe....
    Jeg skiftede olie+filter+lambdasonde og tallet faldt fra ca 6% til lige under 0,5%....Så nu suste den lige gennem synshallen smiley

Tak for jeres input....

Kommentér på:
Bilen forurener..Billig fejlfinding i Esbjerg ???

Annonce