{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

VR6'er hakker/fejltænder {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min VR6'er er begyndt at gå skidt periodisk i 600-2000RPM, det virker som om den fejltænder/hakker lidt og man kan høre på motorgangen at den ikke snurrer som den skal. Samtidig kan selvfølgelig mærke vibrationerne i hele bilen. Kommer den over 2000RPM eller får lidt ekstra speeder så er der intet galt.

Fik for et halvt års tid siden skiftet tændkabler, rotor, strømfordelerdæksel og tændrør, netop pga. samme problem. Det var dog ikke så udbredt et problem dengang, som det er nu. Problemet kom ikke igen, før nu. Så spørgsmålet er om det overhovedet har haft noget med det at gøre.

Opdagede i dag da vi kiggede efter fejl på motoren, at der nogen gange springer gnister fra tændrørshætten på den ene cylinder over i blokken, men det er jo næsten nye tændkabler (standard uoriginale kabler). Min kammerat som er mekaniker mener det godt kan have noget af skylden, og at jeg burde købe nogle dyrere "racing tændkabler" istedet for standardkabler.

Motoren har kørt ca. 60000km efter ombygning hos SLS tuning, hvor de byggede den om til 3.0 med bl.a.portet topstykke og andre tændrør. Jeg har sat DENSO tændrør i istedet for de BOSCH som de puttede i, men det skulle være de samme tændrør (glødetal osv). Da jeg skiftede tændrør for et halvt år siden, lagde jeg mærke til at det ene tændrør var sodet til (helt matsort).
Der er ingen fejl at udlæse - har haft tester på.

Nogen forslag inden jeg bruger spidsen af jetjager på nye dyre tændkabler?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VR6'er hakker/fejltænder
Kommentér på:
VR6'er hakker/fejltænder

Annonce