{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Karburatorproblemer - Pierburg 2E 3 {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere haft problemer med, at min Kadett E 1,3S ikke kunne holde sin tomgang, og gik ud hver gang jeg koblede ud. I sommers løste problemet sig ved at jeg skilte karburatoren ad og lagde den i en blanding af diesel og Bell-Add i 2 uger. Den blev blæst igennem med trykluft og alle pakninger, pull-down dåsen, vakuumslanger svømmernål og diaphragms blev skiftet. Siden dengang, har den kørt fint.

Nu er den så til min store rædsel begyndt med samme problem igen. Den har siden i sommers hakket en smule, når motoren har skullet køre med konstant fart uden at accelerere op eller ned. Specielt ved lavere omdrejninger. Jeg troede det skyldtes at den ikke har fået justeret CO ind endnu, men åbenbart ikke.

Den kører fint, og starter rigtig godt. Det normale ”problem-barn” automatchokeren, synes at virke fint, og problemerne opstår også ved varm motor. Jeg har kontrolleret tomgangsdysen, som heller ikke er tilstoppet.

Er der nogen som har prøvet noget lignende, eller har en bedre løsning til at få gennem-renset karburatoren? Jeg tænkte lidt på ultralyd, men det koster vel en bondegård.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburatorproblemer - Pierburg 2E 3
  • #1   19. dec 2011 Tror den skal justeret lidt, min golf med samme karburator har gjort det samme, så stillede jeg lidt på CO skruen, nu kører den fint.

  • #3   19. dec 2011 Tak for svarene.

    Julian I: Ja det kan godt være det bare er det der skal til. Det er bare surt at bruge nogle 100 lapper på at få indjusteret CO, og så er det skidt i en kanal et sted, der laver problemet. For så skal den justeres igen, når det er fjernet.

    Jens: Hehe, godt trick. Det kunne da godt være jeg skulle give det et forsøg. Jeg kan høre den suger meget gennem dyserne, hvis jeg giver gas. Men om det skal være så tydeligt at høre, ved jeg ikke rigtigt.

    Hvis jeg slipper gassen, så dykker omdrejningerne lige 100-150 rpm under normal tomgang, og stiger så igen. Her kan den så finde på at stå og danse lidt. Det er lidt derfor min teori er, at der må sidde skidt i tomgangssytemet et sted.


  • #5   19. dec 2011 flemming kongensgaard V: Tak for dit svar. Skal den bare have en omgang dieselstart? Det er nemlig stort set den eneste komponent jeg ikke har tjekket endnu (fordi jeg ikke anede hvad den gjorde). Tror du en utæthed her ville kunne resultere i at bilen går ud, så hyppigt som den har gjort?

    __
    Jeg har lige været ude og køre her til aften. 2x 14 km med et par timers mellemrum. Her var der ingen problemer, ud over det sædvanlige småhakkeri ved delgas.


  • #6   20. dec 2011 Så har jeg fået testet vakumdåsen. Den bliver utæt når man suger i slangen, så den prøver jeg at få skiftet ud. Forhåbentlig er det så dén som er skyld i alle problemerne, for den er temmelig pebret.

Kommentér på:
Karburatorproblemer - Pierburg 2E 3

Annonce