Mislyd Toyota Sportsvan ´03 {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kloge hoveder!
Jeg har 2 mislyde som ingen rigtig kan forklare på min sportsvan (avensis versus) fra 2003..
Den første lyd kommer når jeg skifter gear - så snart jeg trykker koblingspedalen ned kan jeg mærke/høre noget der stadig kører rundt (lyder tørt) i et sekundstid. Lyden kommer også når motoren skal ned i omdrejninger og koblingen stadig er på - men i frigear siger motoren ikke noget når den går ned i omdrejninger.. Derfor må det i min verden have noget med koblingen at gøre??
Den anden lyd er en periodisk lyd som jeg tror er en rem - men fik skiftet v-remmene og dette hjalp ikke! Lyden er især slem når bilen er kold.. Min mekaniker sagde det var differentialespærret i gearkassen - men det undrer mig at lyden også kommer i tomgang (frigear). Og så vidt jeg ved er der slet ikke differentialespærre på bilen?!
Nogle vise mænd herinde der måske kan hjælpe??
På forhånd tak!
feb 2005
Følger: 178 Følgere: 176 Biler: 5 Emner: 228 Svar: 918
Problem 2 måske din vandpumpe ?
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 122
Mht. den anden lyd mente de at det var v-remmene, så på med dem. Men stadig samme lyd..
Så min oplevelse er at jeg har smidt MANGE penge i bilen uden at det er blevet bedre. . Fandme sur røv!
feb 2005
Følger: 47 Følgere: 47 Biler: 10 Emner: 36 Svar: 544
okt 2004
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 82
Problem 2.. vil jeg gerne høre en anden forklaring til :).. måske jeg kan den os..
Mvh
okt 2004
Tjah - sku svært at forklare sådan en lyd på skrift.. Men lyden kommer på alle mulige tidspunkter, i tomgang, når jeg kører med en jævn hastighed, ved acceleration osv.. Det lyder som en rem i mine øre, lyden er der normalt 1-2 sekunder, og oftere når bilen er kold..
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 82
Mislyd Toyota Sportsvan ´03