{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.148 visninger | Oprettet:

BMW E46 vibrerer meget i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

har for nyligt købe en brugt BMW E46 320D 2002

Det startede med jeg syntes bilen rystede meget i tomgang, vibrerer er nok det rigtige ord. Når man åbner en dør helt vibrerer den så meget man direkte kan se det på den, og hvis man mærker er det virkelig meget... Smed bilen retur og vidste sig der var underkompression i motor. Så har fået en ny sat i. Nu har vi fået den tilbage. Den vibrerer sådan set lige meget, så det var ikke det problemet var. Bare helt i uheld eller hvad man siger.

de har så fået den retur nu og har snakke med dem igen, De kan ikke finde fejl i motor styringen og de siger mine ophæng ser fine ud. Hvad er jeres erfaring vibrerer en E46 320d bare meget i tomgang selvom den er varm ? Så meget så man direkte kan se det på dørene når de er åbne. ?

Den går Klippe stabilt i tomgang ikke noget med står og køre op og ned, så ingen fejl der. Ved godt det er en Diesel men alle siger også den ikke må vibrerer så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 vibrerer meget i tomgang
  • #1   27. dec 2011 har sådan en variabelt svinghjul kan det sagtens være det der er træt

  • #2   27. dec 2011 variabelt svinghjul? mener du ikke dobbeltmasse svinghjul?

  • #3   27. dec 2011 thomas. det hedder det måske på bmw, men ikke på toyota som jeg kender til.

  • #4   27. dec 2011 har forslået det for den mekaniker der kikker på den, noget med svinghjul med 2 fjedre....

    MEN jeg har lige fået monteret ny motor i den, fejlen var der før den nye motor kom i, og det skulle være mærkeligt at den nye motor også har samme problem. Så tænker på fejl ud over selve motoren.... Ophæng osv. Men de siger ophæng er i orgen.


  • #5   19. jan 2012 Problem Løst..... Hos dem jeg købte bilen kikkede de ophængene efter og sagde de var i orden, Sagde til dem jeg var ligeglad og det bare skulle laves. Om så de måtte sende den til Aut. BMW værksted...

    Så det gjorde de. Terminalen Kolding fik den ind. Det første de gjorde var Skifte alle motor og gear kasse ophæng. Det tog en HEL DEL. derefter opdaterede de motorstyringen til sidst nye, Den sidst nye har lidt højere tomgang. Mit gæt er den ligger på 750ca nu. Før lå den mellem 6-700 omd. Nu går den som den skal fra ny af. Dvs Ingen Rystelser vibrationer eller noget som helst. Dørene står helt stille og er ikke ved ryste af mere smiley

    Desuden havde vi problem med rattet drejede skiftevis højre om - venstre om når vi bremsede, det gør den ikke mere, de sagde at motoren sendte så mange rystelser ud at det gik ud over styrtøjet. Bare for hvis nogle også havde problemer med det. Det skete kun ved lave hastigheder og let opbremsning...

    Nu skal termostaten og lidt små ting bar li skiftes. Så har vi snart en 100% i orden bil.


Kommentér på:
BMW E46 vibrerer meget i tomgang

Annonce