{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Rystende bremser Peugeot 306 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et problem med min 306'er.. Den ødelægger bremserne foran. Lige nu kører den på 3. sæt skiver (de sidste to par sæt er skiftet med 5000 km mellemrum), og de er også blevet godt skæve. Jeg har læst noget om, at 106'ere og 306'ere har underdeminosionerede bremser, så de bliver for varme og hurtigt skæve.

Jeg havde en anden 306'er sidste år, som jeg kørte godt 50000 km i, og den havde intet problem. Jeg bremser ens i bilerne. Det kan da ikke passe, at man har lavet en bil, som ikke kan holde til "almindelig" bremsning, kan det? Jeg bremser ikke lidt, men blokerer da heller ikke hver gang jeg skal bremse.

Jeg tænker selv, at det må være noget slidt ophæng/hjulleje/nav, men kan det være andet? Jeg vil ikke rigtigt sætte nye bremser på igen, før jeg ved hvorfor f***** de bliver skæve efter relativt få kilometer. Bilen har kun gået 148.XXX km.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rystende bremser Peugeot 306
  • #1   6. jan 2012 Mishandler du bremserne fra start af eller??? Evt. købt for billigt?

• #2   6. jan 2012 Det sæt jeg kører med nu har jeg ikke mishandlet. Det andet sæt var blevet skiftet et par dage inden jeg købte bilen, men jeg tror også de blev kørt til.
    De er skiftet ved mekaniker, og han forsikrede mig for, det var bedre end "T-Hansen" kvalitet smiley

• #3   6. jan 2012 Det er et kendt problem, at bagbremserne på Citroën Sara og Peugeot 306 begynder at ryste hvis hjulene i bag bliver spændt med mere end 90-95nm.!.. Mon ikke det er fejlen.. Du kan være heldig, at de ikke ryster hvis du løsner dem, og derefter spænder dem korrekt! Men ikke sikkert, når du allerede har kørt med det hvor de ryster!

//Morten

• #4   6. jan 2012 Sara - Xsara

• #5   6. jan 2012 Bagbremserne fejler intet, og alle hjulene er spændt med 85 nm (mener jeg!) smiley Men tak for info, det vidste jeg faktisk ikke.

• #6   6. jan 2012 nu har jeg været citroen mand i 12 år og har aldig hørt det med max 95nm . vi spændte alle hjul med 120nm uden problemer. tvært imod har vi haft flere hjul der gik løse pga de ikke var spændt hårdt nok.
    hvis kaliberne hænger i for . blir skiverne skæve pga varmen.
    hvis skiverne er for billige kan de slå sig .de førtse par 1000km er det altid godt lige at køre dem forsigtigt til.
    de kan ikke holde til at du køre gade race .
    jeg har selv ´sat 307 hdi (med esp) bremser på min 306ér i for for at få noget mere bremse kraft til de ekstra krafter jeg har i motor , men selv på de orig skiver har jeg kun fået de bagerste til at slå ,og det var fordi kaliber ikke kørte ordentligt.

• #7   6. jan 2012 Hjulene drejer fint rundt, hvis man løfter den op og drejer dem rundt. Men kan kaliberne stadig hænge? Og gaderæs har jeg aldrig kørt smiley Men jeg kører meget på motorvej, og det er nok der bremserne bliver brugt mest.

Det føles også som om de altid ryster mere lige efter en frakørsel på motorvejen, og så lidt mindre igen, når bilen har kølet af lidt. Men jeg ved ikke om det bare er indbildning. smiley

• #9   6. jan 2012 men er det lavet på værksted ,er der jo garenti på . de kan få dækket skiver og løn der hvor de har købt dem . det har jeg gordt¨på vores værksted flere gange ,automester ,der sender vi bare en reklamations sag til ftz .

• #10   6. jan 2012 Ja, jeg kan sagtens få dem dækket af garantien. Men hvis der var en åbenlys grund til de bliver skæve hele tiden, er der ingen grund til at skifte til nye bremser før fejlen er lavet. smiley

• #11   6. jan 2012 rust på nav kan i få tilfælde få skiven til at sidde skævt.
    men det er yderst sjældent , jeg hælder stadig til kaliber fejl . men gl dårlige bremse slanger ,kan gøre at stemplerne ikke går ordentligt tilbage lige som rust på stempler og glider .

• #12   6. jan 2012 Det lyder som en mulig årsag, jeg vil tjekke op på det næste gang jeg skiller den af. Takker alle for svarene smiley

Kommentér på:
Rystende bremser Peugeot 306

Annonce