{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.120 visninger | Oprettet:

Bell Add Diesel Additiv {{forumTopicSubject}}

Var til syn med Matrixen, og blev anbefalet af syn´s manden at købe sådan en "Bell Add Diesel Additiv" da Matrixen først efter 3 måling kom under grænsen ang. udstødnings forurening.

Han snakkede noget om at dyserne kunne være kokset lidt til og det kunne være skyld i de 2 første målinger viste for meget.

Men jeg kører ca 110 km om dagen "2 x 55 km", burde det ikke være nok til at holde koksen væk, da motoren hver dag bliver godt drift varm?

Nogle der har erfaring med Bell Add Diesel Additiv?

Skal siges at bilen kører ganske fint, uden urolig tomgang osv...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bell Add Diesel Additiv
  • #1   21. jan 2012 bell add er et rigtig godt produkt

  • #2   21. jan 2012 det skader ihvertfald ikk at hælde det i engang imellem smiley

  • #3   21. jan 2012 ud på motorvejen og skyd den af smiley

  • #4   21. jan 2012 Jeg bruger også bell add disel additiv. Ryger ikke så meget mere.

  • #6   21. jan 2012 rune L

    Jo det var sådan en flaske han viste mig, de solgte dem i syns hallen, har set at Landberg anbefaler brug af Bell Add.

    Den får sgu sådan en flaske smiley


  • #8   21. jan 2012 Når du køre sådan en strækning er det nok mere din indsugning der bliver sodet til fra din EGR ventil. men dyserne bliver selvfølgelig altid kokset lidt til med tiden da de sider inde i forbrændingsrummet. Så en indsugningsrens og en rens i tanken ville ikke være dårlig. Der vil bare gå længere tid inden du får problemer med nogle af delene.

  • #10   21. jan 2012 Ja det er den

  • #11   21. jan 2012 men hvor du finder bell add billigst,ved jeg ikke lige

  • #12   21. jan 2012 Jeg har rigtig gode erfaringer med bell-add.... så - det kan jeg varmt anbefale... på sådan en gammel traktor motor som jeg har, kan man virkelig mærke stor forskel...

    Men - jeg vil da anbefale dig, at give den, den helt store bell-add kur.. det gør i den grad underværker...

    Du skal købe:

    * spray til indsugningen.. renser gasspjældet og indsugningsmanifolden indvendit
    * det til tanken... renser dysser, pumpe og evt. metalslanger i systemet...
    * det til olien (før og efter)... renser hele motoren indvendig... især god, hvis man som jeg, havde en ventil der snakkede lidt med... (HUSK AT SKIFTE OLIE BAGEFTER)

    Ovenstående belladd kur har givet mig: bedre motorgang, mere glidende acceleration, bedre brændstofsøkonomi (min gamle traktor render 20 km plus på landevejen), langt mindre støj fra motoren...

    Jeg kan varmt anbefale det... PT skal jeg afprøve en LIQUI MOLY kur i næste uge... om det skulle være bedre, ved jeg ikke...

    tjek evt.

    http://youtu.be/ulxiY6o0J8E
    http://youtu.be/gR7701WHXII



  • #13   21. jan 2012 Det service rens fra Bell Add, skal det bare sprøjtes ind i indsugnings slangen?

  • #14   21. jan 2012 det på spray ja - jeg gør det, at jeg bare afmontere slangen mellem luftfilterkassen og indsugningsmanifolden og sprøjter det direkte ind i manifolden under forhøjet tomgang... Du skal ikke tage dig af den gustne sky der kommer ud af udstødningen.. det skulle efter sigende være helt normalt... når flasken er tom, tager du en frisk køretur, til den er holdt op med at ryge som en færge...

    http://www.landberg.dk/shop/bell-add-servicerens-212p.html


  • #16   21. jan 2012 ryge som en færge...
    LOL...


  • #17   21. jan 2012 hehe - jeg var så snu jeg gjorde det på en resteplads med skrå rampe ned på hovedvejen.. da jeg lættede, var der hvid røg for alle pengene... trak en hvid hale der blev hængende på flere km, hehe

  • #18   21. jan 2012 Super godt produkt.

    Vores brændstof er så dårligt her i DK at det faktisk er nødvendigt at have sådanne tilskuds midler.
    Det er dårligt på den måde at de ikke tilsætter alle de additiver som i fx Tyskland som giver den renere forbrænding.
    Se bare Oktan 100 som de har i tyskland. (erfarring) Der køre bilen både bedre og længere på litteren.

    Kan kun anbefale det både til Diesel og Benzin.

    Næ nej. Bilfjenske Danmark må ikke få sådan noget..


  • #19   21. jan 2012 heldigvis er min gamle færge ikke kræsen - det kan køre på alt sterol, hehe

  • #20   21. jan 2012 men ja - naturligvis sælger de ringe brændstof i DK.. de skal sælge bilerne billigere pga. vores F*****G afgifter.. så.. de henter det hjem på repertationer foresaget af for ringe brændstof..

  • #22   21. jan 2012 Til alle jer der er glade for at hælde alt muligt mystisk i tanken..
    Prøv at google acetone benzin og diesel på udenlanske forums.

    Jeg har ikke selv prøvet det i nu, men prøver i næste uge.
    Folk taler om bedre økonomi fra 10-30% fordi acetone fjerner flydespændingen fra brandstoffet så det forstøves bedre.

    Det er alså ikke acetonen i sig selv der giver en bedre effekt men det det gør ved brændstoffet.
    Blandingen må ikke være mere end 1dl til 60 liter eller 1/1000 acetone til diesel/benzin og det skulle være ret vigtigt fordi at acetone kan opløse slanger og gumme i brandstof systemet.

    Samtidig findes der også test der viser at effekten skulle aftage når der kommer mere i og at det bedste skulle være mellem 1/1000 og 1/5000 alt efter brandstof tybe.



    Men prøv selv at søge på google.com og søg de udenlanske forums.


  • #23   21. jan 2012 Jeg har også hørt ovenstående før, men - har ikke kunne finde nogen troværdig kilde til det... men - hører da gerne til dine kommende erfaringer :))

  • #24   21. jan 2012 Hvad skal der til for at gøre noget troværdigt, der er 100 vis af indlæg med folk som har fået gode resultater. Man skal også tænke på at der ikke er et firma bag. Det jeg godt kunne tænke mig er en back to back kørsel hvor kørslen er den samme.

  • #25   21. jan 2012 bare fordi noget står på internettet, gør det jo ikke nødvendigvis mere sandt af den grund... fx "bare brug madolie til at friske din kofanger op med" - eller - "du skal bare købe den her smarte lille lysende diode, så får du 50 ekstra HK"

    Jeg er fuldstændig enig med dig i, at en back to back kørsel, ville være en super god sammenligning... men derudover skal vi også tænke på resultatet i det lange løb.. hvordan klarer en dieselpumpe sig med lidt acetone i blandingen over fx 1, 2, 4, 5 eller 6 år? hvad med pakninger? hvad med slanger?

    Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke: acetone er forholdsvis billigt - i de blandingsforhold, kan det næppe påvirke literprisen alverden - heller ikke hvis man vælger at købe acetonen i daglig-brugsen til ågerkalspriser... så... hvorfor kommer benzinselskaberne ikke en sjat acetone i deres blanding inden de sælger den til slutbrugeren?? Hvis fx Shell eller Statoil kunne reklamere med 10% til 30% bedre brændstofsøkonomi, ville alle jo søge derhen... så... hvorfor hælder de ikke bare en sjat acetone i deres blanding og sælger det som "super diesel"?


  • #26   21. jan 2012 Jeg tænker det samme mé prøv youtube med acetone og fuel.

Kommentér på:
Bell Add Diesel Additiv

Annonce