{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Vito generator/el problem {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har noget bøvl med min vito 110.

På vej hjem i går aftes begyndte, ladelampe, vandniveau og advarselslampe at lyse.

Så begynde køre lyset at blive svagere og viskerene kørte langsommere...

Til sidste begyndte alle indstrumenter at te sig. Brændstof måler gik op og ned. ABS lampe tændte og slukkede...

Batteriet er nu fladt. Når jeg sætter tænding på lyser ladelampe, vandniveau og advarselslampe. Men de lyser svagt i forhold til f.eks håndbremse lampen. Benzinmåler tænder og slukker også...

Men hvordan finder jeg ud af om det er generator fejl, eller løs forbindelse i ledningsnettet.? Det der undre mig mest er at vandniveau lampen også lyser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vito generator/el problem
  • #1   22. jan 2012 Når din generator ikke lader nok længere og spændingen på batteriet bliver lavere og lavere så kommer der hellere ikke den bestemte spænding ud til diverse følere og sensorer, så vil der blive meldt fejl på alt muligt da de ikke kan give den rigtig "besked" til styreboksen. Men prøv at lade dit batteri op igen og så få et multimeter på når du starter bilen. Sæt dit multimeter på, mål batteri spænding, start bilen og så skal spændingen gerne stige fra ca 12 volt til ca 14.4 volt

• #2   22. jan 2012 diodebroen i generatoren er stået af , du skal have ny generator på.... og den sidder bare et lorte sted, det var så lige de par timer , hvis at du har en lift

Kommentér på:
Vito generator/el problem

Annonce