840 visninger
|
Oprettet:
OPEL MOTOR HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}
Hey har lagt en anden motor i min folkeracer idag 2,0 c20ne motor.. har fået startet den op med ny olie, filter, nye tændrør osv... den har svært ved at starte og når den er startet vil den næsten ingen omdrejninger ta som om den kun går på 2cylindre lyder som en gammel knallert som ikke tar gas som den skal.. nogen der ved hva det kan skyldes??
På forhånd tak
mar 2011
Følger: 65 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 847
Rotordæksel.
Tændkabeler.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
Tændingsrækkefølgen er 1-4-2-3 tror jeg...
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
mar 2011
Følger: 65 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 847
apr 2006
Følger: 189 Følgere: 179 Biler: 25 Emner: 102 Svar: 336
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
apr 2006
Følger: 189 Følgere: 179 Biler: 25 Emner: 102 Svar: 336
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
Men
ventiler der ikke lukker, dyser der ikke giver benzin er selvfølgeli
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
Prøv med 0,6-0,7mm
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
hvad med tændspole?
Og ledninger/stik til den?
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
Hvis de gamle dyser ikke kan lukke tæt vil den lyde som om den får fuld choker og tændrørene bli'r våde... Har du tjekket om den holder Benzintrykkket når du slukker motoren ? Står benzinpumpen og kører konstant så snart du sætter tænding på ?
Kan man egentlig komme bytte rundt på ledningerne til dyserne eller er de monteret på en form for skinne...?
Hvis man kan, så får den jo "sprøjtet" på et helt forkert tidspunkt
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 165
dec 2011
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 38
Tændrør bliver våde af benzin = Vi har benzin i cylinder
Der er ikke nogen fejl på indsugning?
Tændrør er Nye (dog kan elektrode afstanden stadig være forkert.
Prøv at af med tændrørs hætterne og check om de gnister på stel, har de en ca 2cm lang gnist virker tændrørene.
Hvis tændingsrækkefølgen er 1342 som der står i datablad, vær sikker på rotoren giver gnist til cylinder 1 når den stå på mærker.
Hvis alt tænding virker + Tændingstidspunktet
------------------------------------------------------
Er der kompression nok?
Hvis nej
Der er problemet
Hvis ja
Undersøg indsprøjtningen/luftindsugningen
Dyserne kunne være utætte eller defekte og give for meget, dyserne kunne være for store hvis det måske var eftermonteret?
For lidt luft?
defekt luftmængde måler?
ved ikk om det noget du kan bruge, men håber du får det løst
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
Hvis dyserne er utætte pumper den jo alt for meget benzin ind...
Og tændrørene bliver våde...
OPEL MOTOR HJÆLP!!