{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Bobler?? {{forumTopicSubject}}

Min kærestes Opel Corsa B 1.4 NZ, lyder som om den bobler når man holder stille eller drejer og giver den gas?? Det kommer ikke ude fra motorrummet, men lyder nærmere som om det kommer fra varmeapparat/varmelegemet inde i kabinen.

Jeg tror ikke det er toppakningen, da der ikke kommer nogle bobler fra ekspantions beholderen. Den laver også fint nok varme inde i kabinen. Det bliver heller ikke dugget i kabinen, så tror ikke varmelegemet er utæt??

Har også prøvet at udlufte kølersystemet gennem ekspantions beholderen, hvilket hjalp lidt men ikke fjernede ikke boble lyden helt?? Håber i kan hjælpe

Mvh Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bobler??
  • #1   2. feb 2012 Det er vandet der cirkulere i dit varme apparat..kunne godt lyde somom derned lidt luft i systemet..

  • #2   2. feb 2012 Også det jeg har mistanke om, men har prøvet at udlufte systemet ved at tage låget af ekspantionsbeholderen, og fuld varme på, samt maseret kølerslangerne før termostaten og efter køleren... er der andre måder???

  • #3   2. feb 2012 Bilen skal blive rigtig varm og gerne med nogle ekstra odrejninger når du lufter ud. og gerne i noget tid... (altså hvis du har luft i systemet) blæseren inde i bilen er en dårlig ting at have tændt når du lufter ud. men selvfølgelig skal den stå på max varme...

  • #4   2. feb 2012 Jeg har haft den på høje omdrejninger og næsten op til hvor blæsren starter med ekspansions låget af... Kan en rensning af kølersystemet for kalk/slam være en løsning??

  • #5   2. feb 2012 Kan det måske godt. men jeg selv bliver ved med at holde motoren i de omdrejninger. og blæseren må gerne køre 5 til 10 gange, så den bliver rigtig rigtig godt varm....

  • #6   2. feb 2012 Okay jeg prøver at udlufte på den samme måde igen, med høje omdrejninger over en længere tid så...

  • #7   2. feb 2012 ok ville jeg så ikkke gøre.. ville bruge den halve time på at lufte ud på den gammeldags måde, og er heller ikke så skadelig for motoren som at holde den ubelastet ved høje omdr...

    men jeg kan fortælle dig, at det "klukken" er pga kalk osv der sidder inde i varme apperatet smiley har oplevet det på 3 astra'er nu, og værkstederne har altid sagt at det er varmelægemet der er kalket lidt til.. og de har gjort det i flere år nu, og der er jo blevet skiftet køler væske en del gange efterhånden, og det har intet hjulpet eller gjort.. så kan ikke se det er fordi der er luft i systemet..


  • #8   2. feb 2012 Okay.. Hvordan renser man så for at fjerne det kalk der er i varmelægemet??

  • #9   2. feb 2012 piller slangerne af til varmelegemet og skyller med en alm vand slange begge veje, indtil vandet er helt rent.. men det fjerner jo ikke kalk... en gang kalk fjerner, eller køler rens(kan ikke huske det rigtige navn for det), men de har det i thansen til ca 100kr..

    men det IKKE noget der gør noget..


Kommentér på:
Bobler??

Annonce