{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Ryger ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Min bil har stået stille i 3 dage så køre starter jeg den og køre. Ingen problemer der, så fylder jeg benzin på for 50 kr. Køre hjem og stiller bilen i ca 30 min og starter så bilen igen og så ryger den sindsygt ud af udstødningen og specielt meget må man giver gas og det helt hvid røg og den gør det ikke nå den bare køre stille men nå den trækker lidt. Har tjekket olie og det ser ikke ud til dem
Bruger olie.

Det en Audi a3 1,8t med helt ny turbo på

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryger ?
  • #2   5. feb 2012 kondens ?

• #3   5. feb 2012 Mangler den vand ? Hvid røg vil jo typisk være vand et eller andet sted fra, køler eller kondens

• #5   5. feb 2012 Det ser ikke ud til den bruger vand. Men synes den bruger rigtig meget benzin

• #6   5. feb 2012 hmmm kunne da godt lyde som en Lambda sonde ?

• #7   5. feb 2012 Det burde den ikke ryge totalt af

• #8   5. feb 2012 det kan jo sagtens bare være kondens. den har også lige stået stille nogle dage osv.
    min ryger også når det er fucking koldt, og den ikke er gennemvarm

• #9   5. feb 2012 Den røg ikke efter de 3 dage, kørte 50 km. Fyldte for 50kr benz på og kørte hjem stillede den i 30 min kørte igen og så røg den helt vildt og den gør det stadig

• #10   5. feb 2012 Ud og giv den lidt gas Den ryger fordi det er så pissekoldt udenfor, og den ikke kan komme op i drift temperatur; blot ved at stå i tomgang.
    Tror jeg.

Frede

• #11   5. feb 2012 tror du skal have renset motorens ånderør, det er sikkert frosset til, har selv prøvet det det sker hvis der er skidt og kondens så vil det fryse til og stoppe. hilsen jess

• #12   5. feb 2012 fyld tanken helt op og kom bell ad i. ryger den stadig totalt meget så det vel bare værkstedet smiley

• #13   5. feb 2012 Hvis det vare er vidt, har du formodentlig ingen grund til bekymring. Det er sikkert bare damp som til dels kommer af kondensvand i udstødningen, og at det er så koldt ude som det er.
    Hold øje med et evt vandforbrug. Er der intet, så er det somd et skal være.

• #14   5. feb 2012 Har giveren den gas, så turboen bliver rødglødende og down pipen. Så der burde ikke kunne være vanddamp i udstødningen. Men
    Nå jeg har fyret den af så ryger den heller ikke, men køre jeg så stille i nogetvtid og giver gas igen så kommer der røg igen bog hvis jeg bare slukker motoren i 5 minutter starter igen og accelerere så ryger den meget igen.

Har tjekket om kølerslangerne er hårde og er de ikke de som normal og røgen lugter ikke som brændt olie eller kølervæske.

Bilen kar ikke katelysator på og lugter brændt benzin eller noget i den retning men det har den gjord siden katelysatoren ikke kom på igen.

• #15   5. feb 2012 Og motoren kommer op i driftempertur på 3-5minutter så den 90 grader og køre altid stille indtil at den er varm

• #16   5. feb 2012 Det er meget normalt når det er virkeligt koldt, du skal huske på at din kat omdanner en del af udstødningsgasserne til vanddamp, og når det er rigtigt koldt ser det ud af mere.

Man ligger typisk meget mærke til det i vindstille og meget koldt vejr.

Det lyder altså meget sundt og helt normalt i mine øre.

Tror det er unødig bekymring hvis den ellers opfører sig som den plejer.

• #17   5. feb 2012 Så lige du ikke havde kat på, men det er egentlig det samme der gælder selv uden kat på. Den CO2 der bliver frigivet i udstødningen bliver omdannet til kondens i udstødningen når omgivelserne er så kolde som de er lige for tiden. når du har fyret den godt af har du selvfølgelig fået varmet hele udstødningssystemet godt op, og udstødningsgasserne er så varme så der ikke opstår den kemiske reaktion som ved alm. stille drift.

En rustfri udstødning kan gøre det endnu værre da den ofte er i tykkere gods og har en bedre varmeafledning så der lettere vil opstå kondens.

Håber du kan bruge disse info til noget.

Mvh. Michael

• #18   5. feb 2012 Må se om den bruger olie eller væske de kommende dage.
    Ellers tager jeg en røggastest på arbejdet mandag

Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ryger ?

Annonce