{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Toyota ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt hjælp til motorstyring på min MR2 SW22.

problemet:

Den ligger alt for højt i co, og lugter derfor meget af uforbrændt benzin bagud.
ladetrykket kan ikke mærkes, dvs den trækker jævnt hele vejen men slet ikke nok, den har langt fra de hk den skal have.
1100 omdr/m i tomgang.
dårlig benzin økonomi.

den køre med luftmassemåler, men er der nogle der ved om der er mapsensor på denne model foruden luftmassemåleren?

på forhånd tak.

vh claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota ekspert søges
  • #1   10. feb 2012 Hvorfor skulle den have mapsensor når den har massemåler. Den larmer ikke mere end normalt? Laver den samme tryk som den plejer?

  • #2   10. feb 2012 Hvis den har luftmassemåler, så har den ikke mapsensor - Ellers rettere det har jeg ihvertfalde aldrig hørt om! Har du du prøvet tjekke om lamdasonden fluktuerer som den skal. Du bør kunne "luse" den på diasnosestikket, for at se om landasonden måler det antal gange den skal i min. Ellers prøv at hive den af og se om det gør en forskel.

    Hvad jeg tænker er, at hvis lamdasonden er defekt, så måler den ikke korrekt og vil køre på en fed blanding, har set dette på en Supra og det lugter kraftigt og oser mere! Det kan også forringe trækkraften! Muligt det ikek er det, men det er en nem ting at tjekke om som bekendt er det bedste at starte med at udelukke det, der er nemmeste og mindst omkostningsfuldt.

    Prøv ad, eller kender jeg en godt der er MEGET dygtigt inden for Toyotaverdenen(mangel på bedre beskrivelse :0)...)


  • #3   10. feb 2012 jeg ved ikke hvad den laver af ladetryk, jeg køre ikke med ure i bilen. det er en elektronisk fejl, så meget ved jeg, der er mange biler der har både mapsensor og luftmassemåler.

  • #4   10. feb 2012 En SW22 har ikke luftmassemåler, den har luftmængdemåler. Og nej, det er ikke det samme.

    Men ja, lambdasonden kan godt være fejlen. En opslidt LMM kan også være en mulighed, men det er nu sjældent (i modsætning til massemåleren).


  • #5   10. feb 2012 Audi S2 køre med begge dele f.eks smiley

    min tanke er luftmassemåleren, men hvordan udmåles den korrekt? det er jo den gamle type med spjæld.


  • #6   10. feb 2012 Hamsteren>> Hmm, skulle vel aldrig være Finn?? smiley Jeg ville nok også tjekke op på lambdaen. Ellers kan det være at den overfodrer motoren pga temperaturføleren er defekt evt? Så er lambda tallet vel også fucked op?

  • #7   10. feb 2012 Du skal passe på den ikke "vasker motoren", altså at den skubber overksydende benzin ind i olien - Så brænder du krumtappen af og så er det ny motor! Ud og hive oliepinden op og lugte efter spor af benzin - Gør den det, så er det NO GO at starte den, ind til du har fundet fejlen og skiftet olie/filter...!

  • #8   10. feb 2012 lambdasonde ville vel ikke få den til at stå med 1100 omdr/m i tomgang?

  • #9   10. feb 2012 Haha, nje det er nu ikke Finn, gutten jeg kender er manden som veteranbilsfolk og andre selfmade eksperter mv. sender bilen til. når de selv har givet op - Den gamle slags der ved hvad han laver til fingerspisserne - Fin er uden tvivl rigtig dygtig, men få kan måle sig med ham her ;0) Han er den ENESTE der rører ved min Supra, udover mig selv smiley

  • #10   10. feb 2012 det må jo være noget der får den til at smide mere saft afsted.. Syntes tit der er snak om at hvis bilen tror den er kold ved en varm motor, så høvler den noget mere benzin afsted til forbrænding, og samtidig også ved tomgang. Derfor jeg tænker på om det kan være en temperaturføler evt.

  • #11   10. feb 2012 hvorfor er det at der altid bliver sagt lampdasonde som nr. 1 den har kun noget at sige når man køre med dellast (altså holder farten)
    det manglende ladetryk, burde ikke have noget med en føler at gøre. med mindre ladetrykket er styret elektronisk.
    tror også en deffekt vandføler kan have skylden.
    men tror du skal have kigget din ladetryksstyring efter vaccum slanger aktuator osv.


  • #12   11. feb 2012 Har du udlæst fejlkoder ?

    Er det for meget benzin hele tiden, altså også ved WOT.

    Som andre også er inde på, skal du checke vandtemperatur føler...
    Det lyder ikke usansynligt at den holder ladetryk nede hvis den mærker kold motor..



  • #13   12. feb 2012 Temperatursensor

Kommentér på:
Toyota ekspert søges

Annonce