{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Saxo problem {{forumTopicSubject}}

Godaften jer derude!

Jeg har en pæn lille Citroen saxo 1,6 vts v8 fra 2003.

Men det første problem er at en dag jeg kom hjem og lod bilen stå lidt i tomgang, så begyndte den at køre op og ned i tomgang?
vandpumpen er blevet skiftet ved 120000 km og den har kørt 180000 nu. Hvad kan det være?

Det andet problem er at når jeg har kørt et stykke tid ved omkring 80 km/t begynder den at lyde som om at der er noget det køre mod hinanden, men når jeg gir lidt gas så stopper det, men når jeg så slipper gassen igen så begynder det.. Hvad kan det være ?

Mange tak på forhånd smiley Og god weekend!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saxo problem
  • #1   10. feb 2012 tomgangs regulatoren. 100% tag den af og rens eller skift den.

• #2   10. feb 2012 Belsi .
    Du lyder meget sikker i din sag ?

Men kan du forklare hvorfor den pludselig gør sådan ?

• #3   11. feb 2012 Jeg havde en inde på værkstedet for en månedstid siden, skiftede tomgansmotoren og det hjalp intet, det viste sig fandme at være for lidt spænding på batteriet. MEN det har jeg sgu aldrig set før, et nye batteri så kørte den igen, men hvis dit batteri er ok er det 100 din tomgansregulator.

Der sidder en pal indeni som kører ind ug ud afhængig af hvor meget luft der skal lukkes igennem dit indsug, hvis den er kokset til så den ikke kan regulere vil den stå og hoppe i tomgang.

Start med at rense den ellers må en ny i.

Kommentér på:
Saxo problem

Annonce