2.025 visninger
|
Oprettet:
1,9 TDI mister træk {{forumTopicSubject}}
Hey BG...
Jeg har et problem med min Passat 1,9 TDI fra '97.. Den kører fint normalvis, når den får lidt mere gas, eller skal trække af betydning er det somom den holder igen og pludselig er det somom ladetrykket forsvinder.
Hvis man kører en lang tur på motorvejen og nærmest "brænder den ren" kører den perfekt en dags tid eller to. ellers samme historie.
Jeg har skiftet LMM, og en trykføler som sidder på blokken. men stadig samme effekt..
Er der nogen som har et kvalifiseret bud? SU'en rækker ikke så langt længere hehe
På forhånd tak.
Vh Martin
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 97 Svar: 332
jeg har fået læst fejl ud på den, men det giver ikke rigtig noget som kan bruges til noget ?
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.063
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
men du kan som en start tjekke alle dine vacum slanger om der er en der er revnet ved turbo'en elelrs noget også kan du tjekke alle dine tryk slanger og intercooler at det er også kan du tjekke akuatoren på turboen at den køre som den skal og ikke mindst at din wastegate arm på turbo'en osse køre og den skal køre helt jævnt de kan nemlig godt gro fast i sod også vil den ligge en fejl kode med for højt ladetryk og du kan evt smide vagcomen på også se hvad din luftmasse er og hvad dit ladetryk er når du presser den jeg har lige haft en passat på arbejde med et ladetryks problem den lavede 0,6 bar i tryk og skulle lave 1-1,2 bar fejlen på den var en utæt intercooler og en revnet tryk slange lige efter intercooleren
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 97 Svar: 332
jeg har hørt noget om et additiv man kan tilsætte som renser de her gamle traktormotorer. er det noget som evt kunne hjælpe noget måske?
Tak indtil nu.
Vh Martin
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 45
Jeg har fået at vide det er n75 ventilen som skal skiftet.
Hvis du har fået det lavet vil jeg gerne høre hvad der var galt med den. .
Hilsen Anders Sichlau
1,9 TDI mister træk