Polo 6n 1,4 vil ikke køle motor {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Her over en del måneder har min polo pludselig tabt noget af sin kølervæske og jeg har været nød til at hælde nyt på. her i lørdags var min far og jeg så på gør-det-selv værkstedet inde på amager, hvor jeg skulle montere nogle fjernlyslygter. da vi kørte hjem kørte vi forbi McD. Efter vi havde været på McD kørte vi så hjem (ud af valby via holbæk mv) og omkring ved jyllingevej (ca. efter 10-15 km's kørsel) begyndte min kølervæskelampe at lyse og temperaturen var over 100 grader. Fik smidt den ud i nødsporet og min bror kom og hentede den.
Dagen efter kiggede vi på det, det var termostaten der var defekt. Tidligere havde min temperaturmåler i bilen vist ca. 70 grader når jeg kørte på motorvej og 90 i byen. MIn far fortalte mig at den slet ikke burde vise 70 grader, da den først ville "slå ind" ved 87-88 grader. Hans egen Golf V kører også konstant på 90 grader. Vi fik skiftet termostaten og det så ud til at fungere da vi var ude på en prøvetur (ca. 30km) hvor den konstant viste 90 grader på temperaturmåleren.
Dagen efter skulle jeg til lyngby og det gik som sådan også fint nok indtil et stykke ad vejen hjemad hvor den igen røg op på 110+ grader. Det viste sig så at vi havde klokket i det og ikke spændt slangen på termostaten (den var bare sat i, selve spændebåndet var ikke omkring). Vi fik det spændt på og hældte noget nyt kølervæske på (den havde tabt det hele), men nu er den satme begyndt på at blive rigtig varm igen! Den taber ikke væsken men den bliver stadig varm. Man kan dog stadig køre i den hvis man skruer fuld varme på og har vinduet åbent. Så bliver den ikke for varm (sikkert fordi at varmeanlægget spytter varmen ud et andet sted).
Ved i hvad problemet er? Vi har tænkt lidt på at tømme hele kølesystemet og fylde nyt på. Det kan måske også være fordi der er for mange "lufthuller" i kølesystemet? Hvad er jeres bud?
Takker,
- Chris
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
okt 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 839
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
jaah, måske den var dårligt udluftet før.. :)??
men at den ligger deroppe i temp.. hva gør den på motorvej med ca 4000omdr?? stiger den der, så er det med garanti din toppakning eller topstykke der er gået... det vil jeg næsten give en kasse bajere og en varm pizza på
prøv at køre en tur på motorvej.. hvis den bliver liggende i det område, så er det nok bare en "forkert" termostat der sidder i.. de har jo forskellige temperature
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
Mistænker at det er sket da slangen røg af og trykket forsvandt, at den så har smadret sig selv op i huset, det ser i hvert fald helt vildt ud. Har købt nyt termostat og hus hos mekonomen, så det prøver vi at sætte i.
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.862
Polo 6n 1,4 vil ikke køle motor