mitsubishi kan ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med mulig årsag til at min mitsubishi space wagon 2.0 benzin (mener det er årgang1995) ikke vil starte?
Kørte en blandet tur i dag på ca 40km.
Lige inden jeg nåede ind på parkerings pladsen, så gik bilen i stå mens den trillede med motoren i tomgang.
Og lige siden har vi ikke kunne få den i gang igen.
Da den gik i stå, der føltes det lidt som at den løb tør for benzin.
Måleren viser der er lidt under en halv tank benzin på.
Sidst jeg tankede den, tankede jeg 45L benzin på den, og den køre 8,5-10km på literen. Trip tælleren nul stllede jeg da jeg tankede, og den har kørt 290km på denne tank. Så der skulle være benzin på den.
Ham der har kigget på den for mig. Han har gjort følgende:
Luft filteret var beskidt, men er renset.
Diverse sikringer skulle være tjekket (dem han nu kunne finde som hedder noget med "energi")
Det ser ud som om der ikke er knist på de 2 tændrør der blev tjekket med.
Tændrørne er ikke våde/fugtig når de bliver taget ud.
Strømfordeleren har været af og er blevet renset.
Han er ikke helt sikker på om det var benzin slangen han fandt. Men slange han havde af, der kom der ikke noget benzin eller andet væske ud, selv om man kørte på starteren.
Bilen har ellers kørt uden noget problem på det sidste.
Den havde det med, når det var 2-5grader at den satte ud på en eller flere cylinder indtil at den var gennem varm.
Men det blev lavet, og i det sidste måneds tid har der intet været.
Kunne jo godt mistænke brændstof pumpen eller brændstof filteret. Men hvor sidder disse henne?
Og ellers kan det jo være tændspolen. Men hvordan kan man teste om tændspolen virker?
Håber der er nogen der kan hjælpe/guide mig videre med forhåbelig at få den ud at køre igen.
Mvh Kim
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.309
jul 2007
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 598
Har du en ide til hvordan man nemmest kommer til pumpen?
Eller bedst tjekker om den virker?
Forstiller mig selv at hvis man tager rændstof slangen af, og køre på starteren. Så skal der komme benzin ud af slangen?
jul 2007
der sider 4 indsprøjningsdyser i topstykket, de har en fælles tryk slange, prøve at skrue enden af det og træk på starteren hvis der ikke ryger en hel del benzin ud, så er pumpen eller noget i sammenhæng med pumpen røget..
forstiller mig det ser sådan her ud;
(måske omvendt)
Batteri---ralæ---benzinpumpe---brændstoffilter---fællestrykslange---dyser---forbrændingskamer og er rimelig sikker på pumpen sidder i tanken...
http://da.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=12473830 her er et billede af pumpen
jul 2007
mar 2005
jul 2007
mar 2005
Men så er det vel billigere at købe en anden motor.
Men syntes ikke jeg kan finde nogle?
jul 2007
aaah det kan satme ikke passe en 2 liters mitsubishi motor skulle ikke være det store problem at finde og vil ikke koste meget merer end et par tusinde...
http://www.ditonet.dk/index.asp?id=74&modelId=3744
her det er en genial hjemmeside et data lager over en helvedes masse ophuggere i danmark og der er der en del motore til din bil så en 3 så er du kørende igen, med en ny serviceret motor ;)½
mitsubishi kan ikke starte