{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

starter problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt hjælp ang. starter problemer.

jeg har monteret en standart starter på min 5.4 ford motor. jeg har dog et problem når jeg drejer nøglen og det er at det er som om at starter tandhjulet ikke griber flexplate. den siger bare sådan en meget høj snurrende lyd men der er ingen modstand på starter og motoren drejer ikke rundt? hvad kan det skylde?

at der ikke er stærkt nok stelforbindelse?
eller at der ikke er olie på gearkassen?
at min olie pumpe på gearkassen er stået af?
eller at gearkassen står i gear?
eller at starter hjulet ikke slår langt nok ud til at gribe fat i flexplate?
eller at der er noget der monteret forkert af gearkasse på motor, eller flexplate og stall converter?

det er en helt ny performance automatic c4 gearkasse med manuelt ventil hus, og på motor er der installeret stall converter 2400?

håber nogle kan hjælpe mig.

på forhånd tak:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  starter problemer
  • #1   20. feb 2012 Det skulle ikke have noget med gearkassen at gøre da en starter jo altid går på svinghjulet og derfor direkte på motoren...

Du kan have ret i at starterakslen er for kort og ikke paser til bilen. men det har du vel tjekkket da du skifte den...

Du har jo et starter relæ og denne skaber kontakten til startermotoren, og hvis denne ikke virker så skule selve startermotoren heller ikke kunne køre rundt...
    Samtidig har starter relæet jo den funktion at trække starfer tandhjulet ud...

Så mit bud vil være at din starter ikke passer til bilen hvis du kun kan høre startermotoren køre rundt... men du burde nu også kunne høre at relæet klapper og trækker akslen ud... og kan du ikke det, kan det jo bære at du har sat strøm forkert til starteren...

• #2   20. feb 2012 Buggy Boy.

jo jeg har købt starteren specifikt til denne motor ud fra motor model, det burde jo i sig selv være udernsøgelse nok om at starter passer på motor.

så mid umiddelbvare bud vil være at jeg måske nok har sat strøm forkert på starteren.

der er ikke andet for at komme ind under bilen og så se hvor vidt starteren går i indgreb.

• #3   20. feb 2012 Ja du har jo 2 ledninger derned til...

En kraftig til fast pus. og en tyndere til selve starterfunktionen via tøndingsnøgle...

Stel får den jo igennem motor...

Sådan plejer der da ihvertfald at være... ;-))

Kommentér på:
starter problemer

Annonce