Golf 2 - Benzin til Diesel ombyg - IGEN! {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Det emne her har været oppe og vende en del gange her på forumet. Så inden nogle brokker sig, så vil jeg lige sige at jeg har søgt forum'et igennem.
Nå, men til sagen. Jeg har sådan et gammelt G2 diesel lokum, som er noget træt i karrossen. Det utænkelige sker, at jeg får tilbudt en fejlfri G2 benziner, med automatgear. Har ikke kørt en skid, og står helt originalt. Sååå, jeg smider diesel kværnen fra min gulpladede over i... Men nogle få spørgsmål dukker frem.
- Benzineren er uden omdr tæller, er bilens lednings net forberedt? Altså når jeg smider mit instrument med rpm tæller i, kører det så bare?
- Hvad med brændstofslanger, skal disse også byttes over? Diesel vs. karburator benziner?
- Er benzinerens sikringskasse forberedt til et diesel-forvarmer relæ?
/Dennis
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
for har en kammerat som vil have diesel kværn i hans G2 Automatik
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 32 Emner: 24 Svar: 650
Jeg skal have både motor og gear flyttet over, så karburatormotoren og gearkassen skal bare smides væk.
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
kickdown kabel ? den eneste kabel som går til karburatoren den går fra gearkassen,,, dvs speeder kabel går til gearkassen, og fra gearkasse til karburator / diesel pumpen
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 32 Emner: 24 Svar: 650
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 51
de samme brændstof slanger kan godt bruges, bare sørg for at der også er en retur til tanken.
og forvarmer skal også trækkes ind i sikringsbox og husk at tage relæet med!
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 51
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 51
aug 2004
Følger: 81 Følgere: 78 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 2.704
Skift motor og gearkasse, få lavet koldstart i instrumentbordet, tag KUN ledningsnettet i motorrummet som sidder på MOTOREN .. og der er kun 2 eller 3 stik der skal tages ud af sikringsboksen i begge biler.
Der er dog et men !!!!
Der findes en "ny" model med andre stik og en anden sikringsboks, men så er det en årgang 1991...
Husk at trækakslerne også skal med over.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
har bygget en passat 3BG 2003 om fra 1,8turbo til 130hk tdi 2 mænd 12 timer. det er med instrumentbord osv.. så bare igang.
men som mike skriver er der 2 slags sikrings boxe. men ellers er det nemt. husk du skal have pedal konsol med over os. så nemt når du har 2 komplete biler..
jeg plejer dog os at bytte tankene om da det os er nemt..
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Derudover, skal en Diesel jo bare have strøm til forvarmer relæ, og magnetventilen, så kan den jo faktisk køre
Og hvad angår Omdr. Tæller, det er W-udgangen nede på Generatoren du trækker om i et Dieselspeedometer med omdr. tæller.
Og brug du bare samme tank og brændstof slanger
MVH Mats
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Det er så belastende at tanke når du ikke kan få studsen ordentlig ned til klappen
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
ja der kan bare bruges samme tank, da det er med karburator så er der ingen pumpe i tanken, og tanken fra benz til diesel er den samme,,,
Mike - Zyrez, kan du ikke give et bredere beskrivelse af det hele i pb, det ville være rart, har en kammerats G2 fra 88 der skal have en diesel lagt i
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 51
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 51
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 32 Emner: 24 Svar: 650
Dieselen er en 85'er, og benzineren er en 88'er 1.6 med autochoker.
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
Golf 2 - Benzin til Diesel ombyg - IGEN!