{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.355 visninger | Oprettet:

Golf 2 - Benzin til Diesel ombyg - IGEN! {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Det emne her har været oppe og vende en del gange her på forumet. Så inden nogle brokker sig, så vil jeg lige sige at jeg har søgt forum'et igennem.

Nå, men til sagen. Jeg har sådan et gammelt G2 diesel lokum, som er noget træt i karrossen. Det utænkelige sker, at jeg får tilbudt en fejlfri G2 benziner, med automatgear. Har ikke kørt en skid, og står helt originalt. Sååå, jeg smider diesel kværnen fra min gulpladede over i... Men nogle få spørgsmål dukker frem.

- Benzineren er uden omdr tæller, er bilens lednings net forberedt? Altså når jeg smider mit instrument med rpm tæller i, kører det så bare?

- Hvad med brændstofslanger, skal disse også byttes over? Diesel vs. karburator benziner?

- Er benzinerens sikringskasse forberedt til et diesel-forvarmer relæ?

/Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 - Benzin til Diesel ombyg - IGEN!
  • #1   23. feb 2012 passer automat gearkassen fra en 1.6 benziner over på en 1.6 TD eller bare D ??

    for har en kammerat som vil have diesel kværn i hans G2 Automatik


  • #2   23. feb 2012 Umiddelbart vil jeg tro den passer på. Men der skal nok kigges lidt på noget "adapter" til kickdown kabel.. Det må der næsten være nogle her på BG som ved lidt om?

    Jeg skal have både motor og gear flyttet over, så karburatormotoren og gearkassen skal bare smides væk.


  • #3   23. feb 2012 træls du bor så langt væk smiley ville rigtig gerne have hentet motor og gearkassen smiley

    kickdown kabel ? den eneste kabel som går til karburatoren den går fra gearkassen,,, dvs speeder kabel går til gearkassen, og fra gearkasse til karburator / diesel pumpen smiley


  • #4   23. feb 2012 Der er da ikke så langt til østjylland, kan se du bor i det sønderjyske.. smiley Du kan få motor/gear for en lille skilling. Skal bare af med det..

  • #5   24. feb 2012 omd tæller køre over generator på en diesel, så der skal trækkes en ledning til dette.
    de samme brændstof slanger kan godt bruges, bare sørg for at der også er en retur til tanken.
    og forvarmer skal også trækkes ind i sikringsbox og husk at tage relæet med!


  • #6   24. feb 2012 og hvis den nye ikke er født med manuel choker, skal det også bygges over i til koldstart.!

  • #7   24. feb 2012 du skal skifte alt i bilen har lige prøvet det og det er ikke sjovt du skal ha hele ledningnettet med over og tanken. skriv vis du vil vide noget

  • #8   24. feb 2012 Henrik .. hvis du har skiftet alt i bilen, så har du da ikke været alt for smart, sikringsboksen er forberedt til det, og tanken behøver du ikke skifte heller, har gjort det flere gange på de gamle golfer, og du finder ikke en nemmere bil at gøre det på !!!

    Skift motor og gearkasse, få lavet koldstart i instrumentbordet, tag KUN ledningsnettet i motorrummet som sidder på MOTOREN .. og der er kun 2 eller 3 stik der skal tages ud af sikringsboksen i begge biler.

    Der er dog et men !!!!
    Der findes en "ny" model med andre stik og en anden sikringsboks, men så er det en årgang 1991...

    Husk at trækakslerne også skal med over.


  • #9   24. feb 2012 det tager en dag maks.. det er pære nemt.. smiley

    har bygget en passat 3BG 2003 om fra 1,8turbo til 130hk tdi 2 mænd 12 timer. det er med instrumentbord osv.. så bare igang.

    men som mike skriver er der 2 slags sikrings boxe. men ellers er det nemt. husk du skal have pedal konsol med over os. så nemt når du har 2 komplete biler..

    jeg plejer dog os at bytte tankene om da det os er nemt.. smiley


  • #10   24. feb 2012 For lige at nævne det med de 2 forskellige Sikrikgsbokse, så hedder den nye model "Central Electric System" og det står udenpå smiley
    Derudover, skal en Diesel jo bare have strøm til forvarmer relæ, og magnetventilen, så kan den jo faktisk køre smiley

    Og hvad angår Omdr. Tæller, det er W-udgangen nede på Generatoren du trækker om i et Dieselspeedometer med omdr. tæller.

    Og brug du bare samme tank og brændstof slanger smiley

    MVH Mats


  • #11   24. feb 2012 Vil ikke anbefale at bruge samme tank da diesel studsen er større.

    Det er så belastende at tanke når du ikke kan få studsen ordentlig ned til klappen


  • #12   24. feb 2012 J S den kan pilles ud bare så du ved det også er det bare at fylde lortet op så der ingen probs i det,,

    ja der kan bare bruges samme tank, da det er med karburator så er der ingen pumpe i tanken, og tanken fra benz til diesel er den samme,,,

    Mike - Zyrez, kan du ikke give et bredere beskrivelse af det hele i pb, det ville være rart, har en kammerats G2 fra 88 der skal have en diesel lagt i


  • #13   24. feb 2012 det kan være det er forde jeg tog det fra en 84er og smed det i en 88er for det passed iværtfald ikke sammen


  • #14   24. feb 2012 88er var en 1.3 i

  • #15   24. feb 2012 Okay, så W ledningen er ikke trukket som standard i ledningsnettet inde i bilen på en benziner? Så den skal jeg trække manuelt?

    Dieselen er en 85'er, og benzineren er en 88'er 1.6 med autochoker.


  • #16   24. feb 2012 Efter lidt grundigere tænkning, så passer gearkasse sku ikke på en 1.6TD eller en D fordi at starteren sidder helt inde bag, hvor på imod en manuel gearkasse sidder starter osv dvs en almindelig benziner motor, der sidder starter helt foran hvor imod på en automatik sidder den inde bag motoren

Kommentér på:
Golf 2 - Benzin til Diesel ombyg - IGEN!

Annonce