{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.539 visninger | Oprettet:

Olieskift Toyota Sportsvan/Corolla verso {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg skal skifte olie på min faders vogntøj her på mandag. Han kører i ovenstående model en 2.2 diesel D4D. Spørgsmålet går på om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på i den forbindelse. Jeg har styr på olien osv, jeg er dog lidt i tvivl om hvor oliefiltret gemmer sig, jeg ved det er et indsatsfilter. Skal der bruges specialværktøj. F.eks på min Mondeo skal der bruges en 36ér top til at løsne og stramme låget til oliekasetten, er der noget tilsvarende på en Toyota af ovenstående model?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift Toyota Sportsvan/Corolla verso
  • #1   25. feb 2012 Du skal kigge efter om der er sod i oliesien. Jeg mener man kan komme til at se den gemmen bundproppen. Men kan man ikke, så skal bundkaret af.

    Oliefilter sidder nedefra.


  • #2   25. feb 2012 du skal bruge en 3/8" forlænger, den passer i "hullet" på bundproppen til oliefilter..
    og hvis det er den gammel model bundprop til oliefilter passer en 17'er top (mener jeg) og hvis det er den gamle model skal du passe på at du ikke bare overdrejer den, da den er lavet af leverpostej.. og hvis du er så uheldig at gøre det, så hav en majsel og hammer klar..

    - hilsen (dum) toyota lærling..


  • #3   25. feb 2012 Og så skal du huske at der skal bruges en papskive til bundproppen, og ikke en alm kobberskive.

  • #4   25. feb 2012 Der sidder en lille klap i bundskjoldet ved Højre forhjul med en skrue du kan skrue ud, hvis det er den gamle model er det med en 14 mm top hvis det er den nye 3/8. Plejer at bruge oliefilter top til at skrue indsatsen ud med men kan også bruge en stor tang

  • #5   25. feb 2012 Og ja den er blød som snot hvis det er med 14mm top på som Matzen siger : )

  • #6   25. feb 2012 Bilen er fra 06 så det er vel egentlig den nye model ?. Er det et stort problem med tilstoppet oliesi på dem? Jeg var inde på Toyota Extreme der talte flere om defekte flammeskiver ved dyserne der forårsagede sod i olien?

  • #7   25. feb 2012 Hvis flammeskiverne bliver utætte vil der komme sod i olien. Det ser du ved at kigge i oliesien ved olieskift. Bliver det ikke opdaget kan det i sidste ende medføre manglende olietryk.


  • #8   25. feb 2012 Jeg har sendt ham videre til et værksted. Jeg føler ikke lige for at skulle hive budkarret af ude i indkørslen smiley Den går nemlig ad h til, klapper og klævrer. Den har fået noget bell add i tanken uden større held. Nu må vi se når de får bundkarret af, hvis sien var fyldt med lort og jeg skiftede olie på den og bilen efterfølgende døde - ja gæt hvem der skulle have skylden for det så smiley

  • #9   25. feb 2012 Det er på landcruisere flammeskiverne normalt går til og soder ikke på denne der model dog kan de bruge en del olie. Hvis det går dårligt er det højest sandsynligt dyserne der skal skiftes se evt om der er et eller to små hakker på toppen af dysen hvis du hiver et stik af.

  • #10   26. feb 2012 ja oliesi kontrol er kun på Lancruiser 3,0 d4d (vist også Hilux 3,0 d4d) ikke gammel sportsvan/corolla verso 2,2 fra 06

Kommentér på:
Olieskift Toyota Sportsvan/Corolla verso

Annonce