1.056 visninger
|
Oprettet:
vw polo 6n VS. citroen saxo vts {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, hvilken bil ville i vælge, hvis vi går ud fra at de begge er fra 1997, og begge har kørt omkring 250.000 km
Meget gerne aggumenter for og imod!!
På forhånd tak
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 114
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
jul 2003
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 47 Svar: 735
Men kommer jo an på om man er til tyskere eller fransmænd.. Jeg selv.. Tysker
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 617
jul 2003
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 47 Svar: 735
Pille i motor eller til at lave rust.. Tror jeg helt ville vælge rust.. For så ka bilen da idet mindste stadig køre hvis det går helt galt..
Komfort ka du da osse lave i en polo
maj 2004
Følger: 101 Følgere: 99 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 173
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
apr 2003
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 1.786
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Har aldrig hørt de problemer fra en 6n?
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Jeg ville aldrig købe en saxo med over 100.000 km på bagen. Det koster ganske enkelt for meget i værkstedsregninger.
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Hvad hvis turerne udelukkende har været lange ture på motorvejen, den har været kørt af en studerende kvinde, og siden 2001 har den kørt 150000 km
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 50
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
mar 2004
Følger: 79 Følgere: 76 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 684
polo er jo nok billgits i forsikring men sådan en saxo 16v går SATME godt he he er bare hammer dyr i forsikring da de renger den for en ''special bil'' men jeg ville klart vælge saxo men er nok meste et smags spørgsmål he he
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
mar 2004
Følger: 79 Følgere: 76 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 684
dog ville jeg nok kigge mig om efter en ny motor med lidt færre km på bagen da 250.000 er en del især for de 2 biler du nævner da de med stor sandsyndlingt hed har fået nogle tæsk
apr 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 126
og du kan sige hvad du vil, men mange af de 16v der kører har fået nogle prygl, og efter 250k kan det altså mærkes, også selvom der har været kørt lange ture..
så ville nok hellere tage en lidt mindre motor og med færre km..
måske tage en 106 rallye med få km fra 95 i stedet??
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 966
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
Motor - Generelt tikker ventilerne i TU motorer, og det er ikke noget man skal være bange for. Selvfølgelig med måde. Hopper rpm op og ned, så skal stepmotoren renses eller skiftes. Den koster 1000kr. Har bilen kørt langt så har den sikkert fået ny toppakning, de er desværre lidt svage. Lambdasonden kan være defekt. Symptomerne er dårlig motorgang ved kold tilstand, og kan til tider gå helt ud.
Mapsensor laver ca. samme problem, men her hopper og danser rpm også.
Undervogn - Saxo/106 har torsionsfjedre bagi. Der sidder en svingarm i hver side, og disse kan have defekte lejer. Det ses ved at baghjulene står med meget negativ camber, og bilen kan sejle med bagenden. Bagbroen kan også knage og knirke. En brugt bro koster et par tusind.
Foran sidder der stabilisatorstænger, eller "kødben". De går på et tidspunkt til, og de klonker når de er det. Nemme at skifte, og koster ca. 250kr for begge.
Kabine - Sæderne kan være ret slidte, og puderne være sat i stykker. Sædevarmen er meget skrøbelig, og virker næsten aldrig.
Ellers er der bare de generelle sliddele som alle biler har.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
apr 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 126
hvis du køber en saxo med 250k på klokken for 35k og kører omkring 20k i den selv, så skal du ikke regne med at få mere end 5k i bytte for sådan en..
der er ingen forhandlere der vil røre ved en saxo vts med 275k på klokken, uden at have rigeligt til garanti osv..
så jeg ville nok hellere tage en 1,4 med 150k på klokken, hvis du kan leve med den lidt langsommere bil, for den kan du også sælge igen uden at miste helt så meget
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Regner heller ikke med at sælge til en forhandler til den tid, det ville være at kaste penge ud af vinduet
Ja kan godt se der er noget at lave, men kan tilføje at bremser og bagbro er blevet skiftet for ikke så lang tid siden..
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
Men tag Poloen hvis det er det du er til.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
apr 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 87 Svar: 2.639
apr 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 126
jeg siger bare at hvis han stod og skulle have en nyere en dag skal man ikke regne med at få ret meget for en saxo med 275k på klokken..
vil da ikke tro at han privat kan få mere end 20k for den, men omvendt så har han selvfølgelig kun brugt 15k på 20k km
så det er vel nok et okay køb, der kan bare være meget på en bil med så mange km..
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Nej desværre, er ikke så glad for sådan en 106, andet end at jeg syntes en 106 gti er rimelig nice..
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
Er ikke helt enig med dig omrkring det med km. Det er bedre at købe en bil som er vedligeholdt, men 250tkm, end at købe en bil med 150tkm som er misvedligeholdt. Min rallye har kørt 270tkm, og den var ikke holdt vedlige. Prisen afspejlede det, og jeg står nu med en rallye som kører rigtig godt. Har smidt en del penge og timer i den, men det er det værd.
Martin siger at bagbroen er skiftet. Det er egentlig det dyreste der er at lave på sådan en Saxo/106. Kører bilen godt og føles sund, så er det et godt køb.
Vi er enige i at der findes biler med 250tkm på bagen som er kørt døde og ikke er en døjt værd. Men der findes så sandelig også det modsatte.
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Henrik hvor meget gav du for din 106?
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Citroen Saxo 1,6 16v VTS 240000 km, men med 120 hk
VW Polo 6n 1,6 8v 250000 km, med en 75 hk motor
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Henrik... det var også billigt, 25k er da et kup vil jeg mene, hvis man altså kan lave noget selv, som du jo sikkert kan
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
det helt op til dig hvad du vælger jeg ville vælge poloen og andre saxo/pug husk sidst nævnte heller ikke er så billig i stumper som hvis der skulle gå noget i stykker på poloen men held og lykke med dit valg
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
du snakker vist kun som du har forstand og det ikke meget
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 14
alle polo 6n 1,6 8v har standard 85hk
vw polo 6n VS. citroen saxo vts