{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

hvad fejler min bil? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..
Jeg har den her Peugeot 405 GLX 1,8 som i kan se her:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230439

Jeg har lidt problemmer med den, så ville lige høre om der er nogen som kunne fortælle mig hvad den fejler og hvordan det kan fikses.. en dag jeg var ude at køre og jeg satte den i første gear så gad den pludselig ikke trække hjulene rundt længere når jeg gav bilen gas.

nu har jeg fået bilen på et par støttebukke og har kigget lidt på sagerne og er kommet frem til disse konklusioner:

- I alle 5 gear + bakgear trækker den ikke nogle af hjulene rundt når man giver gas men tilgængeld kommer speedometret op, og venstre træk aksel ud til hjulet drejer rundt (kun venstre).
- Når kobling holdes nede eller den er i frigear sker der intet når man giver gas udover en masse støj fra motoren og røg fra udstødningen, så det er som det skal være, tror ikke det er koblingen den er gal med.
- Uanset hvilket gear/frigear/bakgear den står i kan man snild dreje alle hjulene rundt uden modstand.
- Når der gives gas kommer der en mærkelig lyd. Lyder som en træk aksel som bare drejer rundt i en ødelagt hjulleje.
- Den gummidut der sidder omkring samlingen mellem venstre trækaksel og venstre forhjul er faldet delvist af og man kan se hjullejet.

Da jeg købte bilen for omkring 3 uger siden sagde sælger fra start at der var noget galt ved venstre forhjul (mener han sagde det var træk aksel ved venstre fordæk) og den godt kunne larme lidt når man kørte (især når man drejer under kørsel), men han havde kørt med det i den stand i ½ års tid uden problemer. han sagde det bare var noget skidt i lejet som lavede den lyd.

er der nogen der med sikkerhed kan fortælle mig hvad præcis den fejler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad fejler min bil?
Kommentér på:
hvad fejler min bil?

Annonce