Problemer med min Zafira A 2,0 DTI {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogen zafira eksperter derude der kan hjælpe!
Kort og godt:
Den har gået 173.000 km
Den har problemer med at starte når den er kold, tager omkring 8 til 10 sek at få den igang, hvilket er efterfulgt af en hvid røgsky! Men den går fint når den er kommet igang! (ingen motorlampe lyser)
Starter fint når varm! (ingen motorlampe lyser)
Den har en en lidt usikker turbo, den skal helst køres on eller off, næsten ingen gas eller fuld gas.
Det er somom turboen ikke ved hvornår den skal begynde, og så kommer den bare pludselig med fuld kraft.
Dette er værst når den er kold, og er næsten væk når den blir varm!
Så sidste problem lyder på, når den skal bestille noget. Oftest i 4 - 5 gear ved 4500 omd. så hopper den i nødprogram, ved fuld gas. Så kan jeg holde ind, slukke den i to sek og så starte den igen og så er den ude af nødprogrammet.
Men den gør det samme igen når jeg presser den.
Hvad jeg har tjekket:
EGR ventil - ok! (selvom den meldte fejl på EGR!)
To vacuum ventiler i motorrum som er ens - ok!
Vacuumslanger - ok!
Wastegaten er umiddelbart også ok, har dog ikke haft den af!
Dyserør - ok!
HVAD KAN DET VÆRE, SYNES IKKE DEN ER SÆRLIG SAMARBEJDSVILLIG!
Nu har jeg bestilt en OBD/OBDII fejludlæser jeg får i næste uge så jeg selv kan fejludlæse den!
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
sep 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 133
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 17 Svar: 66
når brændstof filter ikke har været skiftet et stykke tid kan enten oring ved bolten som holder dækslet ned eller gummiringe på selve filteret blive større-utæt,og den kører med noget vacum,hviklet vil sige at kommer der en utæthed så trækker den brændstoffet retur mod tanken kommer der bare lidt luft oppe i dieselfilteret er den ikke glad for at springe igang,,,,,,
tjek det ved at pille dækslet af ved filteret om morgenen,når den har stået stille hele natten er væsken ikke helt oppe til filter kant så giv den nyt filter-oring ved bolt,så tror jeg den er der......min havde samme syntomer og gjort det 2 gange mens jeg har ejet den,kørt over 200 tkm i den til nu...
ps når det er skiftet så fyld beholderen med diesel inden du samler,for den er ikke start villig efter skiftet,evt af med dæksel efter 10-15 sek start,og fyld til kanten igen,så skulle den komme igang
ps det med nødprogram kommer dog ikke af dette,med min gjorde det samme når jeg trak tung trailer det var så de 90graders vacum slanger der var møre,fik skiftet et par stykker så var den i hus
hilsen jakob
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 22
sep 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
det kunne godt være jeg skulle skifte de vinkel slanger, de kan vel godt være utæt uden det umiddelbart kan ses?
hej b4ndit, burde bilen ikke være meget mere umulig hvis krumtapsføleren fejler??
nov 2008
hilsen jakob
nov 2008
nov 2008
OpelPower.dk
nov 2008
her får du nok mere hjælp til din OPEL.....
Problemer med min Zafira A 2,0 DTI