Motorfejl på Opel Astra F {{forumTopicSubject}}
Hey guys
Min far og jeg har haft lidt problemer med en Astra F 2,0 16v (X20XEV) han har fået ind. den havde sprunget multiremmen og efter skift af denne vil den ikke starte igen. Vores gæt er at remmen har slået en ledning i stykker et sted
Der kommer benzin men ingen gnist. Efter at have læst fejl ud på motorstyringen (ved at luse to ledninger i teststikket og tælle blink) siger den fejl 19, 21 og 92
Der er en ledning der går ned til krumtapføleren som vi mistænker at have taget skade efter remmen har været sprunget. hvis vi tager stikket af til krumtapføleren kan vi godt starte bilen efter et par omgange, og det vil sige at den kører uden føleren slået til. Men sætter vi stikket i igen, så kan vi slet ikke starte bilen. Så vores udledning er at det er en ny krumtapføler med ledning
er der andre der har et andet forslag evt?
her er et link til fotoalbum med billeder :
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=91037
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
så den kan du roligt skifte.. også burde den spille 100 igen..
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.531
fejlkode 21 er : Gasspjældspotientometer - Høj spænding
og fejlkode 92 kan jeg ikke finde ud af hvad er?
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 315
Evt ledningforbindelse til den
mar 2011
Følger: 65 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 847
21 Throttle position sensor - voltage high
92 Cam shaft sensor failure XEV
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.531
Motorfejl på Opel Astra F