{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

mest økonomiske vw diesel før 96 {{forumTopicSubject}}

Godmorgen bg

Jeg står og skal i gang med et golf 1 diesel projekt. Og jeg skal virkelig bare have den mest økonomiske vw dieselmotor smidt i den. Hvis man lige ser bort fra godkendelser og ombygning, hvilken motor er så den mest økonomiske motor fra vw?

Og vi snakker her om motorer fra golf 3 (TDi) og ned af. Evt også hvor mange km pr liter de kører

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mest økonomiske vw diesel før 96
  • #1   23. mar 2012 En 1,6D fra en golf 2er er nok den mest øko, evt kunne da tage en 1,6td 60hk øko model den er lidt sjover, og køre næste lige så langt per liter, 22km liter ca, måske lidt længer i en 1er.. Og de er jo noget nemmer at smide i end en TDIer..

• #2   23. mar 2012 det er helt klar den orginale 15-16 Diesel fra en golf 1 med 5 trins gear jeg har en komplet bil til at stå du kan hente meget billigt

• #3   23. mar 2012 Jeps - 1,6 eren er langt den mest økonomiske. Dog vil jeg påstå, at den med turbo er liiiiiidt mere øko. Mener motorkoden er jr.

Hold dig langt væk fra 1,9 td med motorkoden AAZ. Den har jeg personligt (og andre) kun haft dårlige erfaringer med. Den har en tendens til at flække i toppen mellem dysserne, hvis ikke den varmes helt igennem ved hver tur. Turboen skal iflg vw efterses hver 250.000 km, dieselpumpebeslaget har det med at brække af, alle filtre sidder helt sammenklæmte og er trælse at makke i.

Find en 1,6 td - de er uopslidelige og kører bare dejligt. Økonomien er i top - min kørte fra Thisted til Stokholm og hjem igen (via Frederikshavn og gøtteborg) på næsten en hel tank. Vi tankede helt op til drøvlen i Thisted på udturen og tankede igen i Frederikshavn på vej hjem.

• #4   23. mar 2012 Jeg kører med en 1.6 TD JR motor smiley kører fantastisk, laver ca. 110 HK. med mit setup.

• #5   23. mar 2012 Hvis man gad besværet ville tdi motoren så være mest øko?

Hvilken 1,6 TD motor så? 1V, JR eller SB?

• #6   23. mar 2012 Min bror har en Golf 2´er 1.6 TD med 1.2 bar og den er sku også rigtig god og sund.

Vi kørte sidste weekend til jyalland og tilabge igen og havde den kørt ca. 27 km/l ved godt 120 og 130 km/t på motorvejen...

• #7   23. mar 2012 og så er det stadig en verdens nyhed når en ny diesel bil kommer og kan køre 22km/l...
    Flot vi er stadig i 80´erne..

• #8   23. mar 2012 M A C .

bilerne vejer for det meste lidt mere ind den gang ogg om ikke andet har de klimaanlæg mv. i bilerne og bedre komfort og det koster vægt.. Så der er nok en sammenhæng.

Plus motorene i dag siger næsten ingen ting i forhold til 80´erne..

Tror nyheden i dag er de storebiler også kan køre langt pr liter smiley

• #9   23. mar 2012 Øko-motoren hedder 1v. 60 hk. Kører jeg selv med, super stabil.

Kommentér på:
mest økonomiske vw diesel før 96

Annonce