{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.048 visninger | Oprettet:

Bremse hakker?? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg satte mig ud i min bil her i dag (Mercedes SLK 350), satte den i bakgear (efter den har stået stille i 2 uger), den bakkede ikke før efter 3-4 sekunder, og så sagde det "Doing" en ret kraftig lyd, og så bakkede den ellers som normalt. Jeg kørte lidt, og da jeg skulle bremse hakkede bremsende helt vildt (Lyder ligesom hjulet ikke er ordenlig monteret). Efter en lille tur kommer jeg tilbage i indkørelsen, og ser der ligger en masse væske efter hvor jeg har kørt, og ret meget der hvor jeg begyndte at bakke. Tog chancen og smagte på det, og det smagte bare af vand.

Nogle idéer til hvad det kan være?

P.s jeg har engang ramt en kantsten, og til service fik jeg at vide, at der var noget som jeg ikke kan huske hvad hedder, ved mit højre forhjul, der er defekt og skal laves. Det er også der bremselyden kommer fra synes jeg. (Har været i udlandet, får det selvfølgelig lavet med det samme)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse hakker??
  • #1   23. mar 2012 spindel eller navet...

• #2   23. mar 2012 Nu skal det siges min viden om bilmekanik ikke er eksisterende.

Kan jeg bruge bilen i en kort tur imorgen? Og hvad er væsken?

Så kan jeg få lavet bilen mandag. Skal selvfølgelig nok få lagt nogle billeder op af den engang smiley

• #3   23. mar 2012 Hvis den har holdt stille i 2 uger med håndbremse trukket, kan det være klodser der gav boing lyd da de slap. Væske kan være fra udstødning eller hvis du har soltag(og bilen holdt ude) kan der godt ligge lidt og gemme sig. Bremselyd kan være defekt absring, så knurrer de ved nedbremsning fra ca. 30 km/t til 0. Hvis fejl er ovennævnte er der ingen grund til panik. Mvh. Gert

• #4   23. mar 2012 30-0 km/t er det værst. Jeg tror du rammer plet med det indlæg Gert. Mange tak for det!

• #5   23. mar 2012 det lyder som om bremserne har haft sat sig lidt efter den har stået stille, og så slipper de som regl med et gonk, det sker der som sådan ikke noget ved, med mindre de stadig sider en sule og derfor ikke slipper helt, så vil du kunne høre en skurrende lyd når du kører, og så skal de skilles ad og sørres op igen. vandet er nok kondens, ller lidt regnvand der har samlet sig og så løber ud når du flytter på bilen.

• #6   23. mar 2012 Skete samme i min 2010 A6'er tiptronic ..

Det er bare kloderne der "sidder fast" på skiven, så kommer der et "boink" også er du kørene igen, vandet som lå der var fra dine kofangere og hvor ellers der kan ophobe sig vand, kom også fra min dengang smiley

Så kørte jeg 100 km hjem fra billund og hver gang jeg bremsede på vejen dunkede den såen, i takt med hvor hurtigt jeg kørte ..

Det forsvandt dagen efter eller sådan noget, det er så vidt jeg ved bare skiverne der lige skal slibes til smiley

Selv HELT nye biler får "flyverust" på skiverne efter ingen tid!

• #7   23. mar 2012 Det lyder godt gutter. Jeg tager taget af og nyder det gode vejr der kommer imorgen smiley

• #8   23. mar 2012 hold kæft hvor du kan var Dan..... men jeg kan nu kun glæde mig over at den skurrende lyd fra bremserne bliver meget tydeligere med taget af, god tur.....:-)

• #9   23. mar 2012 Hvis der var en "Synes godt om" knap havde den blevet spammet på den kommentar! smiley

Kommentér på:
Bremse hakker??

Annonce