{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Skift af baghjulsleje på E36 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt en BMW 328i E36 som skal have fixet et par ting, og bl.a. baghjulslejet.

Har købt ny flange, baghjulsleje, låsering og 12-kantet bolt til at skrue det hele sammen.

Er det noget man selv kan rode sig ud i? Har selv skiftet baghjulsleje før på en Seat Toledo før, men den er ikke baghjulstrukket så er ikke helt det samme.

Er det bare at løse kaliber, fjerne skivebremse og flangen, også banke lejet ud med en hammer?

Og hvad med flangen? Har set nogen skriver den kan være meget svær at få af.

Mvh.
Nicklas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af baghjulsleje på E36
  • #1   27. mar 2012 Der findes nogle smarte og meget dyre aftræækere fra lemförder, så du kan udskiftet lejet, uden at flå spindlen af. Spørg din lokale mekonomen. De udlejer specialværktøj, ellers held og lykke med hammeren hehe

• #2   27. mar 2012 Da jeg skiftede det på min skulle jeg ha hele den arm af der holdte hele "bremsen"

• #3   27. mar 2012 Af med det hele! Pres lejet ud. Rens det af og så i med et nyt leje, brug avt. det gamle leje til at presse med.
    Samle det hele igen og så spænd med den store luftnøgle. Det skal spændes, meget. Mere end der bmw foreskriver.
    Hvis det ikke har været skilt af før, kan den sætte rigtig godt fast.
    God arbejdslyst.

• #4   27. mar 2012 den skal have 250nm, der rækker det sku ikk med en billig harald skrald luftnøgle nej....

• #5   27. mar 2012 Kastede mig ud i det idag...

Det værste var boltene som holdte kaliberen, men skivebremse og flange kom meget let af. Hjullejet er så smadret man kunne rykke skrivebremsen 2-3cm frem og tilbage... derfor faldt flangen også nærmest ud da jeg skruede den løs.

Nu mangler jeg bare at banke hjullejet ud, og sætte det nye i.

Har ikke afmonteret trækakslen, men ser ud som om jeg bliver nød til det for at kunne banke hjullejet ud.

• #6   28. mar 2012 Ja, af med akslen. så du kan få spindlen ud og presse det nye leje i.
    Hvis du ikke selv har en presse, så har den lokale smed garanteret en du kan låne.
    Husk at spænde det meget.

• #7   11. apr 2012 Til info, så var det der skulle til at hele bærearmen skulle af.

Det der med at pille trækakslen af og bruge en aftrækker var et no go smiley

Kommentér på:
Skift af baghjulsleje på E36

Annonce