G60 Generator problem {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Opdagede for et stykke tid siden at instrumentlys, kabineblæser og i det hele taget alt med el, virkede meget svagt i min Corrrado.
Når man har kørt et stykke tid og haft motoren over 4-5000 rpm virker alt med et trylleslag igen.
Har prøvet at måle lidt på den:
Når bilen er slukket er der 11,6 volt på batteriet
Når man lige har startet bilen er der 11,2 volt
Når man har haft gasset op over 4-5000 rpm er der 13,9 volt på batteriet (man skal der op ellers er der ingen ændring)
Synes min generator støjer lidt, måske den er ved at stå af?
Har tjekket kullene, der er ca. 5-6 mm tilbage, er det for lidt?
Håber nogle kan give mig et hint om hvad det kan være.
Ellers må generatoren jo tjekkes hos en autoelektriker.
Mvh Philip
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
den er slidt op
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Eller skal jeg finde en brugt?
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
http://www.brenner-motorsport.de/shop/shpSR.php?C=&W=&p1=508&p2=407&p3=0&c=g&CP=
Så er da der noget i maskinrummet der skinner....
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Men reguleringsspænding (14.4v) mellem 13 skal være til stede ret hurtigt efter bilen er startet op på et friskt batteri.
Hvis kullene ser fine ud er det enten en diode der er brændt eller regulatoren.
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Men hvis den lader dårligt kan batteriet jo heller ikke blive ladet op.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Men generator larmer stadig, og kører meget dårligt når man tørner den med hånden. Så nu har jeg fået renoveret en brugt, der også er poleret lidt
G60 Generator problem