{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.639 visninger | Oprettet:

Fjeder eller støddæmper {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi haren transit bus fra 1989 som vi er sigtig glade for, men den er begyndt at blive lidt blød i bagenden..

Det er ikke når den holder stille man kan se det. Men når der bare er en person der går ind og sætter sig gynger den op og ned. Og ved kørsel skal der bestemt ikke meget til for at bagenden hopper og op ned når man kører over et hul, vejbump mm.

Spørgsmålet er...

Er det bladfjedrene eller støddæmperne? evt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjeder eller støddæmper
  • #1   31. mar 2012 Kunne lyde som defekte støddæmpere smiley

  • #2   31. mar 2012 Det skal også siges at hvis jeg feks kører ned over en kantsten eller ligende, lyder der larm fra bagenden. Lidt som hvis man slår jern mod jern... Derfor hælder jeg måske mest til fjederen, men ved faktisk ikke hvordan sådan ikke helt bestemt virker???


  • #3   31. mar 2012 Steffen.. Ok, det regnede jeg også med jeg ville prøve at skifte først, da det er billigst...hehe.

    Jeg kan også se at der hvor bolten skal igennem støddæmperen for at blive fæstnet i bilen er der slet ikke mere gummi..


  • #4   31. mar 2012 Altså du kan jo prøve at få bagenden til at gynge med håndkræft og se om den lige hopper et par gange efter du har stoppet så er det støddæmperne smiley

  • #6   31. mar 2012 Den hopper faktisk ret mange gange.. Og virker MEGET levende. Syntes også jeg kan huske at jeg engang har fået af vide at bilen helst skulle stå stille efter et par hop.. det gør den ikke..

    Så smider lige nogen andre dæmpere på..

    Og det fremkommer så lige et andet spørgsmål..

    Er det bedste gas eller olie?


  • #7   31. mar 2012 Gas ville være at foretrække smiley

    Så burde det være din dæmpere med 99% sikkerhed smiley


  • #8   31. mar 2012 Et rørs gas er nok det bedste til din bil, især hvis den ofte er læsset. Ring eft til Ernst Løgstrup som har Søddæmperservice på sjælland.
    Husk at kvalitet koster, og Ernst er DKs bedste på det felt, uden tvivl.


Kommentér på:
Fjeder eller støddæmper

Annonce