{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.651 visninger | Oprettet:

hvor meget kan trailerstik trække? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at have 220volt i min trailer, og kan nøjes med en omformer på 100-150 watt, da jeg max skal bruge 75 watt.
Spørgsmålet er så om de 1,5 kvadrat eller hvor meget det er med fast strøm i mit 13 polede trailer stik kan trække det eller det er for meget?

Nogle (begrundede) bud?
Bilen er en octavia2FL 2,0 Tdi combi fra 09 (den i min profil).
Skoda giver ikke noget klart svar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget kan trailerstik trække?
  • #1   2. apr 2012 Du kan godt trække de 75watt ud i anhængerstikket uden at skulle bygge om.

Men personligt plejer jeg at trækket en ny ledning net til stikket direkte fra batteriet, som er kraftigere end det der er i det originale ledningsnet.

• #2   2. apr 2012 man kan købe omformere der er på 2-300 W hvor ledningen kun er 0,75 kvd

men hvis du skal have den rigtige ledning kvd på, skal du måle længden, helt oppe fra batteriet og ud til din omformer, og kikke på hvor mange Watt / AMP du skal trække.

hvis vi antager der er 6 meter ledning ialt, og du skal kunne trække de 150 W som omformeren er på, så skal du op på en ledning der er 3-3,5 kvd mm

kan du nøjes med 75 W så er det en ledning på 1,5-2 kvd mm der skal til.

husk sikring ved batteriet - og hvis du er snedig smider du en 20 amp ved batteriet, og en 15 amp ved din omformer da du så er fri for at skulle under klappen hvis den bliver overbelastet og springer :o)

• #3   2. apr 2012 Ville gerne undgå at skulle trække nye tykke ledninger hvis det kunne lade sig gøre.. men må sætte skoda på opgaven at undersøge hvad der kan hives ud af det 13 polede, det må de da kunne svare på.
    Meningen med et 13 pols er jo så vidt jeg ved at man kan have køleskab i campingvogn bag ved?
    køleskabet som jeg skal have på trækker 75 wat, 230 volt, men hvor langt der kommer til at være til omformeren?? ja, igennem skodaen + nok 2-2,5 meter

• #4   2. apr 2012 fandt lidt på gooogle om kvd i de forskellige ledninger, om det så også er sådan på din bil, er jo en anden sag :o)
    http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/Tilslutningsskema.asp

dette er noget bedre
    http://www.autoelektrikeren.dk/Anh%C3%A6ngerstikteknik.htm

• #5   2. apr 2012 Jeg ville kontakte en caravancenter evt PJ Caravan de kan med garanti fortælle dig det du vil vide smiley

• #6   2. apr 2012 Fik fat i Skoda i Holbæk, og for fast pris 1500 kr trækker sætter de ledninger på så der er til lys bagi campingvogn, og 2,5 kvadrat helt fra batteriet med en 15 ampere sikring..

Jeg overvejer kraftigt at få dem til det, da der godt nok skal splittes mange ting ad for at trække de ledninger...

CJ: Street Legal: Det var også en ide, for skoda kan ikke nå at lave det inden jeg skal bruge det.

• #7   2. apr 2012 lyder som en fin pris

• #8   2. apr 2012 Jeg ville nok få lavet seperat strøm til den omformer... De fleste anhængertræk tager strøm fra de eksisterende ledninger til baglygter osv, og dvs du skal trække de ampere igennem de sikringer som er dimensioneret til dine baglygter... Det tror jeg ikke de kan holde til...

• #9   2. apr 2012 Jeg ville købe et natostik og trække det direkte fra batteriet med noget 30 kvardrat. Kan købes på et vært lastvognsværksted.

• #10   2. apr 2012 Kim M
    sådan trækkes det ikke efter foreskrifterne i et 13 polet stik.

at en hjemmefusker måske kan finde på det tvivler jeg også på, da der så stadig mangler 2 stk konstant strøm til stikket.

• #11   2. apr 2012 Du kan heller ikke trække fra baglygterne af grundet campus, dvs det skal trækkes direkte fra batteriet

Kommentér på:
hvor meget kan trailerstik trække?

Annonce