{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Astra F {{forumTopicSubject}}


Er ved at gøre en Astra F klar til Kone bil.
Årg. 1997 1.6 8 v. Motor kode : X 16 SZR.

Motoren er ved at give mig grå hår nu..
Nu har den fået en ide med, at begynde og banke voldsomt i ventilerne ( i tomgang ) når den bliver varm. smiley Men stopper med at banke, så snart den får lidt ekstra omdrejninger.

Er der nogen der har et bud på, hvad der kan være årsagen til dette ?
Har ladet mig fortælle, det muligvis kan værer noget med olie trykket.

Hilsen Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astra F
  • #1   3. apr 2012 er der olie nok på

  • #2   3. apr 2012 slidt olie pumpe er mit bud eller stoppet

  • #3   3. apr 2012 Der er olie nok på. Har lige lavet fuld service på den.
    Samt skiftet tandrem og vandpumpe.

    Oliepumpen kan den renses ?
    Hvor er den placeret på sådan en Astra..


  • #4   3. apr 2012 Prøv at give den en omgang BELL-ADD eller Liqui Moly... det har gjort underværker på min smiley

    Den klaprede også en del i ventilerne inden den fik sådan en omgang - har dog også givet den rigeligt med SWEDOIL - men - nu er min jo også en traktor, hehe


  • #5   3. apr 2012 Bell-Add er det ikke til diesel motorer.?
    Liqui Moly kender jeg ikke, men hvor kan man få fat i det ?
    Eller noget andet lignende .


  • #6   3. apr 2012 Du kan få belladd til både benzin og diesel.. det er ganske effektivt..

    En spray til indsugningen, renser indsugningsmanifolden

    En dunk til tanken, renser karburator / injektion og dysser

    En dunk til olien (ved olieskift) renser ventiler osv.

    Belladd kan du købe hos mekonomen - Liqui Moly kan du købe her: http://www.daihatsu.nu/

    Personligt har jeg bedste resultater med Liqui Moly - men - nu er min jo også en gammel traktor.. Du kan med fordel også give noget til olien når du har kørt rens og fået ny olie på - personligt bruger jeg SWEDOIL - da min som sagt er en gammel traktor... Mener der kan købes noget fra Belladd også - ellers har ABCON et rigtig godt produkt også...


  • #7   3. apr 2012 Har lige bestilt noget Liqui Moly Så håber jeg det hjælper..
    Kom til at tænke på, om man kunne rense oliepumpen, ved at blæse igennem fra filter siden. med trykluft.

    Har så lige opdaget, jeg kan hører vandet drøne rundt i køler / varme systemet, når motoren bliver varm. og den får lidt omdrejninger.
    Så der er jo nok luft i skidtet.
    Men hvor hulen skal det udluftes ?
    På eks en Peugeot 205 sidder der 2 udluftnings skruer. En til varme apperat og en ved termostathus.
    Men ikke om jeg kan se nogen udluftning på den her Astra f


  • #8   3. apr 2012 Af med proppen på ekspantionsbeholderen.. fyld vand på, så det passer med MAX.. lad den stå i tomgang.. hæld på, når der forsvinder vand... Lad den stå så længe i tomgang, at du er sikker på, at termostatet åbnes.. dvs. indtil møllen på køleren går i gang...

    Hold øje med temperaturmåleren - kan jo være termostatet er gået i stykker så den ikke lukker det ud i køleren...

    Masser evt. de store slanger til og fra køleren inden den bliver for varm...

    Husk at skrue proppen på igen når du er færdig smiley


  • #9   3. apr 2012 Ok prøver jeg i morgen. ( Arbejdet kalder inden så længe )
    Temp måler kommer fint med op. blæser starter ved ca 95 grader..
    Så regner stækt med det kun er luft.

    Med hensyn til den olie pumpe. Aner du om min teori kan bruges der ?

    Hilsen Mikael


  • #10   3. apr 2012 Der må jeg være dig svar skyldig. Har endnu ikke stiftet bekendtskab med min egen

Kommentér på:
Astra F

Annonce