979 visninger
|
Oprettet:
Astra F {{forumTopicSubject}}
Er ved at gøre en Astra F klar til Kone bil.
Årg. 1997 1.6 8 v. Motor kode : X 16 SZR.
Motoren er ved at give mig grå hår nu..
Nu har den fået en ide med, at begynde og banke voldsomt i ventilerne ( i tomgang ) når den bliver varm. Men stopper med at banke, så snart den får lidt ekstra omdrejninger.
Er der nogen der har et bud på, hvad der kan være årsagen til dette ?
Har ladet mig fortælle, det muligvis kan værer noget med olie trykket.
Hilsen Mikael
okt 2009
Følger: 56 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.459
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 26
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Samt skiftet tandrem og vandpumpe.
Oliepumpen kan den renses ?
Hvor er den placeret på sådan en Astra..
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Den klaprede også en del i ventilerne inden den fik sådan en omgang - har dog også givet den rigeligt med SWEDOIL - men - nu er min jo også en traktor, hehe
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Liqui Moly kender jeg ikke, men hvor kan man få fat i det ?
Eller noget andet lignende .
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
En spray til indsugningen, renser indsugningsmanifolden
En dunk til tanken, renser karburator / injektion og dysser
En dunk til olien (ved olieskift) renser ventiler osv.
Belladd kan du købe hos mekonomen - Liqui Moly kan du købe her: http://www.daihatsu.nu/
Personligt har jeg bedste resultater med Liqui Moly - men - nu er min jo også en gammel traktor.. Du kan med fordel også give noget til olien når du har kørt rens og fået ny olie på - personligt bruger jeg SWEDOIL - da min som sagt er en gammel traktor... Mener der kan købes noget fra Belladd også - ellers har ABCON et rigtig godt produkt også...
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Kom til at tænke på, om man kunne rense oliepumpen, ved at blæse igennem fra filter siden. med trykluft.
Har så lige opdaget, jeg kan hører vandet drøne rundt i køler / varme systemet, når motoren bliver varm. og den får lidt omdrejninger.
Så der er jo nok luft i skidtet.
Men hvor hulen skal det udluftes ?
På eks en Peugeot 205 sidder der 2 udluftnings skruer. En til varme apperat og en ved termostathus.
Men ikke om jeg kan se nogen udluftning på den her Astra f
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Hold øje med temperaturmåleren - kan jo være termostatet er gået i stykker så den ikke lukker det ud i køleren...
Masser evt. de store slanger til og fra køleren inden den bliver for varm...
Husk at skrue proppen på igen når du er færdig
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Temp måler kommer fint med op. blæser starter ved ca 95 grader..
Så regner stækt med det kun er luft.
Med hensyn til den olie pumpe. Aner du om min teori kan bruges der ?
Hilsen Mikael
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Astra F