{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Mercedes 250 D {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har en kammerat, som har en MB 250D. Automat gear.
model 93-95.

Han har fået et underligt problem, med motoren går i stå efter få 100 meter. Når den har stået et minut ca. starter den fint igen. Og så starter det forfra, med den går i stå.
Når den stopper, er det virkelig et stop der vil noget. Det er bare Bum og så står den stille.

Mekanikeren har prøvet at udlæse fejl. Meeen hans tester. Kan godt se bilens computer men ikke snakke med den. Det er det samme hos en autoiseret MB værksted. Så der er kommet en hulens masse meget dyre bud på årsagen, men intet der hjælper.
Så kammeraten er ved er værer i noget skidt humør nu, for der flyver jo en del tusser efter mekanikeren, vel at mærke uden det hjælper en pind..

Er der nogen som har oplevet samme problem, med den bare går i stå efter få 100 meter.. Og især hvad fejlen kunne værer ???

Hilsen Mikael..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 250 D
  • #3   13. apr 2012 Den har jo noget varkum halløj til central lås systemet. Men om den også har til lygterne, ved jeg så ikke helt.
    Men kan det virkelig gører så den bare stopper sådan BUM og så står motoren stille. Så den står og vrider meget i motor ophæng
    Det føles faktisk som den bliver blokeret, eller prøver at rende baglens.
    Mekanikeren var først inde på noget relæ og luft. men det viste det sig ikke at være. Så var det pumpen, men det er de så gået lidt fra igen. Da den ikke efter deres udsagn burde stoppe så brat i motoren.

Hilsen Mikael ..

Ps. prøver bare at hjælpe kammeraten, så han ikke ender op med en kæmpe regning..

• #5   13. apr 2012
    Det har vi, og den er begyndt med det også når den ikke står i gear.
    Til at starte med, var det kun når den stod i gear den gjorde det. Der kunne den sagtens stå og brumme i 45 min uden problemer. Men nu er det efter 5 min, den stopper.
    Men kunne godt hælde lidt til den teori, med noget slage/varkum et eller andet.
    Det ville i al fald kunne forklare, hvorfor der bliver kortere tid mellem den gør det

• #6   13. apr 2012 lyder som det problem jeg havde på min gd240 det var udluftnings ventilen oppe ved tændingslåsen der var defekt og ikke luftede ud så vakum kvalte den konstant.

Kommentér på:
Mercedes 250 D

Annonce