{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.619 visninger | Oprettet:

Vivaro start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Vi har en Opel Vivaro 1.9 TDI fra 2003.
Vi har skiftet gearkasse på den, da den gamle havde meget støj ved 2 og 3 gear. Efter vi har skiftet gearkasse og bilen har holdt helt stille i 3-4 uger, så er den pludselig begyndt at få startproblemer.

Starteren kører rundt, men intet sker..

Nogle gange kan det hjælpe at pumpe på speederen og når den først er igang kører den fint. Og slukker man den, springer den igang med det samme uden problem, det er kun når den holder lidt at den har problemer.

Har udluftet på dieselfilteret, men det ændrede intet..
Har måske en mistanke om det enten er gløderørene eller manglende diesel-tilførsel(evt. tilstoppet filter, da bilen har holdt stille et stykke tid)


Håber nogle kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vivaro start problemer
  • #1   17. apr 2012 Få koblet en tester på. Kontroller hvad railtrykket er, og om der er signal på omdr. sensoren.

  • #2   17. apr 2012 Hej Jesper,

    Tak for dit svar, det vil jeg lige se om jeg kan finde, dog forstår jeg ikk at når først bilen kører, så kører den som normalt og uden problemer.. Det er kun ved start, så kan det jo ikke være manglende signal på omdr. sensor eller railtrykket der er for lavt kan det? Fordi så burde problemet jo være der hele tiden


  • #3   17. apr 2012 jeg ha før skiftet brændstof slanger op til filter fra tanken af og filter konsol kan osse godt revne og blive utæt

  • #4   17. apr 2012 Hej Christian,

    Okei, men vil det ikke resultere at den drypper med diesel-olie?


  • #5   17. apr 2012 Defekt dyse , der ikke holder trykket og derved ikke kan få startet pga for lavt railtryk, mål returmængde fra hver dyse og smmenlign

  • #6   17. apr 2012 B4NDIT - Som skrevet til de andre.. Når den er startet, så kører den perfekt og fuldstændig ren som den plejer.. den kører faktisk rigtig godt i motoren.. Kan det så stadigvæk godt være Dysen??

  • #7   17. apr 2012 Et godt bud ville være at sætte en gennemsigtig plast slange på fra filter til pumpe, hvis der ingen luft er der kan du jo udelukke at der er utætheder, for at besvare dit spørgsmål, der kan godt være en utæthed uden det drypper med diesel, luft kan blive suget med ind når diesel pumpen suger. Hvis det ikke er det, ville jeg også få sat en tester på og kontrollere rail tryk, samt følere og tjekke for periodiske fejl..

  • #8   17. apr 2012 Ang utæt dyse son B4ndit snakker om, så kan det sagtens være en mulighed. Hvis dysen er utæt vil den skulle bruge lang tid på at opbygge railtryk, men når den først har gjort det, vil den køre som den plejer. Altså indtil dysen bliver så utæt at den ikke kan opbygge trykket mere smiley

Kommentér på:
Vivaro start problemer

Annonce