{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.056 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til Opel mekaniker - Corsa C {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter

Ja nu er jeg ved at være godt og grundig træt af den gode gamle corsa c 1,4 16v 90 hk 2001.

Her de sidste par dage har den simpelthen været fuldstændig utilregnelig. Blev kørt hjem af falck i går desværre.

Problemet er følgende :

Så vil den starte, så vil den ikke starte, så vil den starte, så vil den ikke starte....

Hvad kan dette skyldes. Når den endelig starter, så køre den som den plejer. Der er intet mønster i hvornår den kan starte og hvornår den ikke kan.

Noget nogle eventuelt har prøvet før?

På forhånd tak

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til Opel mekaniker - Corsa C
  • #1   30. apr 2012 ikke noget jeg lige har hørt om før..
    Har du haft en tester på?
    Det kan godt være et tændingsmodul, dem har vi haft lidt problemer med.
    Det kan også være fugt i et stik..



  • #2   30. apr 2012 Kan være dit starter relæ i din starter som er færdig? når den ikke vil starte siger den så ingenting eller siger den noget, når du prøver at starte den igen?

    Kan måske også være en dårlig stel smiley

    Mvh Jørgensen^


  • #3   30. apr 2012 Motorlampen lyser ikke eller hvad?

  • #4   30. apr 2012 Hej Martin L

    Nej jeg har ikke haft en tester på endnu. Det var meningen jeg ville køre den på et værksted i morgen, da jeg har fri. Men nu kan den ikke starte igen, og ved ikke hvornår det kan lade sig gøre at starte den igen. Men de andre to gange, har der gået ca 1 døgn imellem den har kunnet startes igen. Lige nu kværner motoren bare rundt, uden der sker en skid.,..

    Hvis det var tændingsmodulet, skulle den så ikke kunne gå ud under kørsel også? Det gør den nemlig ikke. Men jeg kan køre 100 km, slukke den og prøve at starte den igen uden held.. Men så kan jeg måske lade den stå i 12 timer, og så gå ud og sparke liv i den igen. Uden at gøre andet end at dreje nøglen.. Mærkeligt ikke


  • #5   30. apr 2012 Hej Jørgensen

    Jamen starteren køre fint rundt, det er som om den enten ikke får benzin eller gnist...

    Hmm mener du stel på batteriet? Jeg har lige renset og smurt polerne, og den får masser af strøm.

    Den melder ingen fejl i instrumentbordet..


  • #6   30. apr 2012 Prøv og skifte krumtaps sensoren..

  • #7   30. apr 2012 Hej Brian P

    Jeg har faktisk selv gået og tænkt lidt over om det kunne være den. Men mener du det er en realistisk mulighed, i forhold til at jeg kan forsøge at starte den i mange omgange uden held, lægge mig til at sove og 12 timer senere gå ud og starte bilen under fuldstændig samme forudsætninger, uden den er flyttet 1 mm overhovedet..?


  • #9   30. apr 2012 Oki lyder lidt som martin har ret tror jeg også at det er dit tændingsmodulet der måske driller, men skulle den motorlampe så ikke lyse?? smiley der er jeg usikker på.. men kunne også være en stel forbindelse på karossen som måske ikke har forbindelse mere, ved ikke hvor den sidder på din model, men prøv at tjekke ved gearkassen der sidder vidst en der eller ihvertfald i nærheden.. du kan næsten ikke undgå at se den smiley hvis den er meget iret, kan den jo skabe problemer..! eller ihvertfald tjekke dine stel forbindelser igennem, hvis det var mig smiley

    Mvh Jørgensen^


  • #10   30. apr 2012 Hej Bo L

    Jeg har prøvet at pille startspærrechippen ud af en af mine nøgle, for at teste om det fungerede som det skulle. Gjorde det. Bilen tænder lige i 3 sek, men går så ud efterfulgt af tre blink fra indikationslampe i instrumentbordet..


  • #11   30. apr 2012 Jørgensen

    Min motorlampe lyser ikke. Alt er som det plejer bortset fra den ikke vil starte, og så vil den, og så vil den ikke. Jeg vil undersøge det med stelforbindelse...


  • #12   30. apr 2012 Oki ja for i mine øre lyder det som noget stel, en dårlig stel, kan de sku ikke lide de opel motor! smiley men giv da lige melding på hvad der var galt, når du finder ud af det smiley


    Mvh Jørgensen^


  • #13   30. apr 2012 Det vil jeg helt sikkert gøre.. Men kom frisk med flere bud, hvis I ligger inde med nogle..

  • #14   30. apr 2012 Martin G
    Ja det har du enlig ret i..
    Men den køre upåklageligt når nu den er startet, ingen fejltændinger?

    Jeg ville også, som de andre siger, rense alle stel forbindelser.
    evt tage stik af til "Hovedkomponter" som tændingsmodul, krumptapsensor, knastsensor, ecu osv også puste dem rene med noget trykluft også, hvis du har, putte noget elfedt i stikkende.. Så du er i hvert fald sikker på der ikke er fugt i dem.



  • #15   30. apr 2012 Martin L

    Jeg har ikke oplevet at den kørte anderledes de sidste par dage, men er måske lidt i tvivl om den hakkede lidt på sin 40 km tur på landevejen i dag. Tror den hakkede meget hurtigt to gange, og når jeg holdt for lyskryds, så var det som om den ikke var så vild med at tage gas som den plejer.. Sys den var lidt anderledes i dag faktisk, uden det var noget en anden person ville ha kunnet mærke..

    Okay, jamen det må jeg jo prøve så smiley Bare begrænset hvad jeg har med tid. Bruger nemlig bilen 110 km hver evig eneste dag smiley


  • #16   1. maj 2012 ja så er det godt nok trælst med en bil der ikke lige vil det man gerne vil have de til smiley

    Jeg sidder og tænker lidt på om det kan være egr'en, men hvis den først bliver så åben at den ikke kan starte når du køre, så burde man kunne mærke det tydeligt..
    og den burde heller ikke kunne trække sig tilbage, jo mere kold den bliver, burde være modsat smiley


  • #17   1. maj 2012 Okay, ja det der EGR sjov har jeg slet ikke styr på, så der kan jeg kun gætte mig frem. Men ja det er skide irriterende med de periodiske fejl der.

    Hvad med noget lambdasonde, kan det være sådan noget? Den har nemlig haft meldt fejl i instrumentbordet et par gange eller fem de sidste 10000 km, men jeg har ikke set noget til advarselslampen de sidste par tusinde kilometer..


  • #18   1. maj 2012 lambda sonden har ikke noget at gøre med den ikke vil starte..
    Hvis den er defekt, så vil du få en dårlig motorgang og få et større benzin forbrug..


  • #19   1. maj 2012 Okay, så har jeg også lært det smiley Men bilen er blevet kørt til mekaniker nu, da jeg ikke selv har tid og mulighed for at rode med den på stående fod. Mest af alt fordi han lige skal fejludlæse den... Så nu må vi se

  • #20   2. maj 2012 Fejlen lå i en periodisk defekt benzinpumpe

    Pris 2130 kr. Èn times arbejdsløn for montage, resten til ny pumpe.


  • #21   2. maj 2012 Martin G
    Haha, det var sku da også en træls fejl! smiley
    Men du kan nok se at, en tester på også kan man meget nemt finde fejlen istedet for alle vores gæt smiley


  • #22   4. maj 2012 Hehe ja tror jeg vil ha købt mig sådan en Kina tester, så kunne jeg sgu godt selv ha skiftet den pumpe..

Kommentér på:
Spørgsmål til Opel mekaniker - Corsa C

Annonce