7.056 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål til Opel mekaniker - Corsa C {{forumTopicSubject}}
Hej eksperter
Ja nu er jeg ved at være godt og grundig træt af den gode gamle corsa c 1,4 16v 90 hk 2001.
Her de sidste par dage har den simpelthen været fuldstændig utilregnelig. Blev kørt hjem af falck i går desværre.
Problemet er følgende :
Så vil den starte, så vil den ikke starte, så vil den starte, så vil den ikke starte....
Hvad kan dette skyldes. Når den endelig starter, så køre den som den plejer. Der er intet mønster i hvornår den kan starte og hvornår den ikke kan.
Noget nogle eventuelt har prøvet før?
På forhånd tak
Martin
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
Har du haft en tester på?
Det kan godt være et tændingsmodul, dem har vi haft lidt problemer med.
Det kan også være fugt i et stik..
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 218
Kan måske også være en dårlig stel
Mvh Jørgensen^
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 218
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Nej jeg har ikke haft en tester på endnu. Det var meningen jeg ville køre den på et værksted i morgen, da jeg har fri. Men nu kan den ikke starte igen, og ved ikke hvornår det kan lade sig gøre at starte den igen. Men de andre to gange, har der gået ca 1 døgn imellem den har kunnet startes igen. Lige nu kværner motoren bare rundt, uden der sker en skid.,..
Hvis det var tændingsmodulet, skulle den så ikke kunne gå ud under kørsel også? Det gør den nemlig ikke. Men jeg kan køre 100 km, slukke den og prøve at starte den igen uden held.. Men så kan jeg måske lade den stå i 12 timer, og så gå ud og sparke liv i den igen. Uden at gøre andet end at dreje nøglen.. Mærkeligt ikke
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Jamen starteren køre fint rundt, det er som om den enten ikke får benzin eller gnist...
Hmm mener du stel på batteriet? Jeg har lige renset og smurt polerne, og den får masser af strøm.
Den melder ingen fejl i instrumentbordet..
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 148
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Jeg har faktisk selv gået og tænkt lidt over om det kunne være den. Men mener du det er en realistisk mulighed, i forhold til at jeg kan forsøge at starte den i mange omgange uden held, lægge mig til at sove og 12 timer senere gå ud og starte bilen under fuldstændig samme forudsætninger, uden den er flyttet 1 mm overhovedet..?
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 218
Mvh Jørgensen^
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Jeg har prøvet at pille startspærrechippen ud af en af mine nøgle, for at teste om det fungerede som det skulle. Gjorde det. Bilen tænder lige i 3 sek, men går så ud efterfulgt af tre blink fra indikationslampe i instrumentbordet..
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Min motorlampe lyser ikke. Alt er som det plejer bortset fra den ikke vil starte, og så vil den, og så vil den ikke. Jeg vil undersøge det med stelforbindelse...
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 218
Mvh Jørgensen^
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
Ja det har du enlig ret i..
Men den køre upåklageligt når nu den er startet, ingen fejltændinger?
Jeg ville også, som de andre siger, rense alle stel forbindelser.
evt tage stik af til "Hovedkomponter" som tændingsmodul, krumptapsensor, knastsensor, ecu osv også puste dem rene med noget trykluft også, hvis du har, putte noget elfedt i stikkende.. Så du er i hvert fald sikker på der ikke er fugt i dem.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Jeg har ikke oplevet at den kørte anderledes de sidste par dage, men er måske lidt i tvivl om den hakkede lidt på sin 40 km tur på landevejen i dag. Tror den hakkede meget hurtigt to gange, og når jeg holdt for lyskryds, så var det som om den ikke var så vild med at tage gas som den plejer.. Sys den var lidt anderledes i dag faktisk, uden det var noget en anden person ville ha kunnet mærke..
Okay, jamen det må jeg jo prøve så Bare begrænset hvad jeg har med tid. Bruger nemlig bilen 110 km hver evig eneste dag
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
Jeg sidder og tænker lidt på om det kan være egr'en, men hvis den først bliver så åben at den ikke kan starte når du køre, så burde man kunne mærke det tydeligt..
og den burde heller ikke kunne trække sig tilbage, jo mere kold den bliver, burde være modsat
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Hvad med noget lambdasonde, kan det være sådan noget? Den har nemlig haft meldt fejl i instrumentbordet et par gange eller fem de sidste 10000 km, men jeg har ikke set noget til advarselslampen de sidste par tusinde kilometer..
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
Hvis den er defekt, så vil du få en dårlig motorgang og få et større benzin forbrug..
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Pris 2130 kr. Èn times arbejdsløn for montage, resten til ny pumpe.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
Haha, det var sku da også en træls fejl!
Men du kan nok se at, en tester på også kan man meget nemt finde fejlen istedet for alle vores gæt
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 79 Svar: 348
Spørgsmål til Opel mekaniker - Corsa C