{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

TFSI gearkasse på VR6? {{forumTopicSubject}}

Hvilke udfordringer møder jeg hvis jeg forsøger at sætte en 6trins gearkasse på fra en Leon 2,0 tfsi? Jeg har svinghjul, kobling og gearkasse til rådighed, samt skiftekabler og andre småting.

Formålet skulle være at få en stærkere kasse på, end den org vr6 gearkasse. Koblingen der kommer på er std. fra leon, men hvor meget kan sådan en fætter håndtere af moment uden den slipper?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TFSI gearkasse på VR6?
  • #1   3. maj 2012 Tror ikke den passer overhovedet, motoren er opbygget en del anderledes end den gamle vr6 smiley men det kan elf. prøves, som minimum kommer du til at skulle lave nogle trækaksler selv smiley

gå efter golf 4 r32 kassen, de kan holde til det meste smiley

• #2   3. maj 2012 Nu lå den her bare på hylden, så det ku være billigt at få den på. Trækaksler må kunne laves, har et sæt til kassen på hylden, så noget må kunne klones...

• #3   3. maj 2012 ku tro koblinghuset ikk passer..dett bedste ville værre hvis du ku finde en blok lige og prøve inden du skiller det hele ad smiley

• #4   3. maj 2012 He, bilen står med død motor, så én af de to jeg har stående skal i. Dog er der lige nu ca 40km, mellem gearkasse og motor, så det var lettere at sidde i sofaen og skrive her, end at fragte tunge dele rundt i landet;-) Jeg er med på at huset er anderledes, hvilket gir plads til den større kobling, derved kan man hurtigt gætte at starteren skal skiftes også. Men jeg har sgu tænkt mig at forsøge at samle skidtet. Tror det ku blive rigtig fint hvis det lykkedes!!

• #5   3. maj 2012 Kunne være spændene at se, synes der var en del fra g3 til g4, kunne ikke forestille mig det var nemmere fra en 5´er platform af smiley

Jeg skulle have kobling/svinghjul fra r32,
    Custom trækaksler
    Starter fra g4 r32
    hele gear opsætningen, altså kabler og boksen til kardanen.
    også kører en 4 med større slanger til hydralikken, der skal laves adaptere.
    Custom beslag til gearkasse ophænget.
    golf 4 r32 thermostathus da det andet ikke kan være der med den nye gearkasse.
    Øveste og nederste kølerslanger fra golf 4 r32.
    stik til hastighed og baklys skal ændres i ledningsnettet så det passer sammen med g3 nettet.

Det skulle være den nemme måde smiley men vil gerne høre om det andet kan lade sig gøre hvis du kaster dig ud i det smiley

Kunne være rigtigt fedt, og sikkert nemmere hvis du smed hele maskinen med over i, altså 2.0 tfsi og kasse, har set det i en golf 2, super blæret smiley

• #6   4. maj 2012 Det er stumper der er til overs fra en længere historie. Oprindeligt en 170hk TDI med død motor, så kom en Leon tfsi med "defekt" gearkasse, Leon fik så TDI kasse på (vild gearing til en benziner iøvrigt). Nu er den defekte kasse så til overs fra tfsi, samt en defekt TDI motor, plus alt muligt skrammel fra TDI. Gearkassen har et defekt leje som jeg ville skifte hvis den ku mases på vr6 maskinen. Tanken havde strejfet mig at lave den til en 170tdi, da det kun er turboen der er død på TDI motoren. Så der er flere muligheder, ideen var at lave en 4-500hk vr6turbo på sigt og så var det skide smart hvis kassen var på og fungerede, da jeg gætter på den er gevaldig meget stærkere..

Kommentér på:
TFSI gearkasse på VR6?

Annonce