{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

knirkelyd fra vectra B {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har en vectra b, der klonker når man kører over noget ujævnt, og klonket svinger lidt imellem hvor højt det er an på hvor ujævnt man kører selfølgelig.

Jeg har lige skiftet bøsninger på bærearmen (2 små og 1stor på bærearmen) ihver side. Men den klonker stadigvæk jeg tænkte om det kan være en støddæmper eller et kødben der kan sige sådan?. når bilen holder stille og jeg hopper på trækket siger den nemlig ikke noget, heller ikke hvis jeg får den til at "gønne" ved at presse ned på bagskærmen..

nogle forslag hva der ellers kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knirkelyd fra vectra B
  • #1   24. maj 2012 Har du tjekket dine styrkugler? Har du skiftet bærekugler også?

Har haft lignende problem med knirke og klonk lyde på en vectra b, og der blev der skiftet både, styrkugler, bærekugler og kødben. Det fjernede det meste af klonk lyden, men knirke lyden var der stadig. Så jeg mistænker, at det er støddæmperene der måske er dit problem.

Håber det gav mening smiley

• #2   24. maj 2012 Kan også være tårnlejet der er gået i begge sider.

• #3   24. maj 2012 hov.... det er venstre bag den er gal med. det glemte jeg vidst at nævne smiley

• #4   24. maj 2012 hvis det er bag i har de det med at gå i baghjuls lejerne og bøsningerne i bagbroen

• #5   24. maj 2012 Som det er nævnt, så hvis det kommer fra bag er det med meget stor sansynlighed dine bagbrosbøsninger, det er en svaghed på dem at de begynder og larmer og så sejler den også meget på vejen.

• #6   24. maj 2012 Du har ikke haft skiftet fjedre på den ? Jeg havde min på værksted og få sat nye fjedre på da den kom hjem gjorde den for an og bag på, det viste sig de ikk havde fået spændt boltene på dæmperne helt ned (sidste gang jeg bruger det værksted)

• #7   24. maj 2012 men hjullejer kan da ikke sige klonk klon klonk når man kører over noget ujævt ( skal nævnes at f.eks bumb ovs ) ikke får lyden fremkaldt, det er kun f.eks hulder i vejen og ujævnheder Oo.. Jeg har skiftet de bøsninger i bærearmene bag i, og uden tvivl det kommer fra højre side. De store bøsninger oppe imod karossen og bagbroen - er det dem der kan gå til også ? for umiddelbart ser de nemlig fine ud

• #8   24. maj 2012 Jeg har haft skiftet til sænkings fjedre, men det er nu ved at være et stykke tid siden. har ikke lagt mærke til at lyden kom derefter. tvivler jeg meget på smiley

Kommentér på:
knirkelyd fra vectra B

Annonce