{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta Olie advarsel
  • #1   27. maj 2012 brændstof i olien kan kun finde vej til olien hvis der er en lek et sted så nej ville køre den på ford da det nok ender med en garantisag uden at pille ved noget

  • #2   27. maj 2012 Brændstof i olien kommer ikke fra lækage, men mellem stempelringe og cylindervæg. Denne ekstra brændstof, bliver sprøjtet ind meget sent, for at regenerere partikelfilteret. Dette skal man være opmærksom på, på biler med partikelfilter, som ikke får lov at regenere ordentligt, pga. alt for få lange ture. SÅ måske det ikke er en garantisag, men forkert brug af bilen.

  • #3   27. maj 2012 og nej, jeg ville skifte olie med det samme. Ikke godt at køre videre med fortyndet smøreolie.

  • #4   27. maj 2012 Dennis, derfor skal de da stadig dække? Der er ingen lov om når man køber en ny diesel bil at man SKAL kun køre lange ture. Selvfølgelig hvis bilen er mishandlet er det en anden sag, men fordi man tit køre til brugsen og sådan noget sker, så skal de stadig dække.

  • #5   27. maj 2012 Da ikke hvis der står i instruktionsbogen, at lange ture er påkrævet med jævne mellemrum, så regenereringen kan finde sted.

  • #6   27. maj 2012 Tak for svarene drenge...

    Tror bare jeg kører til ford på tirsdag og høre hvad de har at sige til det...


  • #7   27. maj 2012 Det kan da også være han har det? Han har jo købt en diesel af en årsag, nok nærmere at han køre længere ture også, men fordi han også køre små ture skal bilen stadig kunne holde til det.

  • Niels N
    Niels N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #8   15. jan 2013 Hej Christian R

    Jeg har nu samme problem med en Ford Fiesta 1,6 TDCI fra 2011. Kan du fortælle lidt om hvad du gjorde? og hvad kosten sådan en reperation?


Kommentér på:
Ford Fiesta Olie advarsel

Annonce